رشد ۱۲ درصدی خدمات کتابخانه ای مرکز توانبخشی نابینایان رودکی

رئیس مرکز توانبخشی نابینایان رودکی از رشد ۱۲ درصدی خدمات کتابخانه‌ای این مرکز به افراد دارای اختلال بینایی در کشور نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ محمد خوانین زاده در مصاحبه اختصاصی گفت: کتابخانه نابینایان رودکی واقع در خیابان ظهیر الاسلام، امسال بالغ بر دو هزار ۵۳۸ جلد کتاب بریل به متقاضیان دارای اختلال بینایی ارایه داده که نسبت به سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است.

رئیس مرکز توانبخشی نابینایان رودکی با ارایه آماری از سه بخش کتابخانه‌ای رودکی بیان کرد: در بخش بریل ۲۳ هزار جلد، در بخش کتاب گویا بالغ بر هفت هزار عنوان و در بخش بینایی نیز ۱۸ هزار ۵۰۰ عنوان کتاب نگهداری می‌شود.

 خوانین‌زاده با اشاره به نیاز جامعه نابینایان کشور به استفاده برابر از آثار مکتوب در کشور افزود:کتابخانه رودکی برای ارایه خدمت بیشتر به جامعه هدف آماده است تا با ناشران، از سراسر کشور همکاری کند و آثار چاپ شده سال را برای استفاده نابینایان به خط بریل تولید کند.

وی اضافه کرد: همکاری ناشران تنوع بیشتری به آثار چاپ شده این کتابخانه خواهد داد و به پر بارتر شدن بزرگترین مخزن بریل کشور کمک خواهد کرد.

 خوانین زاده گفت: خدمات رسانی این مرکز برای همه هموطنان از سراسر کشور است که هموطنان دارای اختلال بینایی مقیم تهران به صورت حضوری از خدمات مرکز استفاده می‌کنند و برای متقاضیان شهرستانی نیز از طریق سفارش تلفنی و ارسال درخواست آن‌ها با پست رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 72776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =