مبلغ مستمری بهزیستی به خانواده معلولین چقدر است؟

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: یکی از مهمترین حمایت‌هایی که بهزیستی از خانواده‌های دارای عضو معلول صورت می‌دهد پرداخت مستمری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز و به نقل از خبرگزاری ایسنا ، «وجیهه محمدی فلاح» با اشاره به اینکه حدود ۴۰ هزار و ۷۴۱ فرد دارای معلولیت در استان البرز تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند، اظهار کرد: یکی از مهمترین حمایت‌هایی که بهزیستی از خانواده‌های دارای معلول صورت می‌دهد پرداخت مستمری است ، بصورتیکه به خانواده‌های پنج نفره ماهانه یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان، به چهار نفره‌ها یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان، به سه نفره‌ها یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، به دونفره ها ۷۸۰ هزار تومان و به تک نفره‌ها هم ۵۴۶ هزار تومان پرداخت می‌شود.

این مسئول توضیح داد: البته به جز مستمری، به برخی از خانواده‌ها که معلول شدید مثل ضایعه نخاعی دارند حق پرستاری به مادر یا هر عضو دیگری که از او مراقبت می‌کند پرداخت می‌شود که حدود یک و نیم میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: پرداخت هزینه درمانی، هزینه ایاب و ذهاب، تأمین صد درصد هزینه دانش آموزی و دانشجویی، کمک هزینه خرید تجهیزات توانبخشی و پرداخت یارانه به مراکزی که برخی معلولان مستمند در آنها نگهداری می‌شود، بخش دیگری از این خدمات است.

وی توضیح داد: پرداخت مبالغ بلاعوض برای مناسب سازی منزل و خودرو از دیگر خدمات بهزیستی استان به معلولان است.

این مسئول به واگذاری مسکن به خانواده های دارای دو معلول به بالا هم اشاره کرد و گفت: حدود هزار خانواده با این شرایط در استان وجود دارد که در تلاشیم همه آنها را خانه دار کنیم که تا کنون ۴۲۰ مورد تحویل داده شده است.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه تأمین مسکن یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده های دارای معلول است، افزود: تفاهم نامه‌ای با بنیاد مسکن منعقد شده که خانواده‌های دارای دو معلول بتوانند ۲۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای خرید مسکن شهری و برای مسکن روستایی هم ۱۵۰ میلیون دریافت کنند.

محمدی فلاح ابراز کرد: سهمیه امسال استان ۱۵ خانواده دارای دو معلول بود که به تازگی ۴۵ خانواده دیگر هم اضافه شده است.

کد خبر 72201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد