ایجاد تحول بر مبنای نگاه عدالت‌محور و کار جهادی/ تاکید بر شناسایی افراد نیازمند برای حمایت‌ با حفظ کرامت

رئیس جمهوری در جلسه نظارت ستادی بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت تکریم اقشار تحت پوشش بخش‌های حمایتی این وزارتخانه، از مسئولان این وزارتخانه خواست، با ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی و ارتباطی زمینه شناسایی افراد نیازمند را فراهم کنند تا حمایت‌ها با حفظ شأن، کرامت و احترام آنان صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری در دهمین مقصد از جلسات نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفت و ضمن استماع گزارش عملکرد بخش‌های مختلف این وزارتخانه رهنمودها و راهکارهای مهمی در جهت ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های این وزارتخانه ارائه کرد.

رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به ارتباط گسترده مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مردم و بدنه اجتماعی، نقش این وزارتخانه را در عدالت‌محوری و عدالت‌گستری و مردم‌پایه کردن اقتصاد مهم توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت تکریم اقشار تحت پوشش بخش‌های حمایتی این وزارتخانه، از مسئولان این وزارتخانه خواست، با ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی و ارتباطی زمینه شناسایی افراد نیازمند را فراهم کنند تا حمایت‌ها با حفظ شأن، کرامت و احترام آنان صورت گیرد و از سوی دیگر تلاش شود در مورد افرادی که توان کار دارند، توانمندسازی جایگزین پرداخت کمک‌های مالی شود.

وی ایجاد تحول بر مبنای نگاه عدالت‌محور و کار جهادی را انتظار مردم از دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: ایجاد تحول در یک سازمان اداری با کار عادی و معمولی ممکن نیست، مسئولان بدانند که رسیدگی به خواسته‌ها و عمل به انتظارات مردم آزمون بزرگی برای آنهاست.

مرتضوی: ارتقای وضعیت معیشتی دهک‌های پایین جامعه با رویکرد توانمندسازی

پیش از سخنان رئیس جمهور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ارائه گزارش مدیران بخش‌های مختلف درباره گزارش عملکرد این وزارتخانه، گفت: خوشبختانه با بسیج همه کنشگران عرصه کارآفرینی توانستیم وعده دولت در زمینه ایجاد اشتغال را محقق کنیم که آمار آن با مراجعه به سامانه‌های اطلاعاتی وزارتخانه به طور دقیق قابل دسترسی و اصالت‌سنجی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تلاش برای متناسب‌سازی مهارت‌آموزی‌ها با نیازهای بازار کار، تلاش برای رفع فقر مطلق، افزایش سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، کمک به اجرای نهضت ملی مسکن، تاکید بر مردمی‌سازی اقتصاد، کاهش ناترازی منابع و مصارف و پایداری صندوق‌های بازنشستگی، استقرار نظام تامین اجتماعی کارآمد و فراگیر بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، ارتقای بهره‌وری در نظام بازنشستگی، پرداخت بخشی از بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی، ایجاد شفافیت و هدفمند کردن مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های تابعه و ارائه تمام مجوزهای تحت نظر این وزارتخانه در درگاه ملی صدور مجوزها را از دیگر اقدامات و دستاوردهای این وزارتخانه در مدت سپری شده از دولت مردمی عنوان کرد.

وی انجام نظارت‌های ستادی ریاست‌جمهوری را گامی مهم در تکمیل سفرهای استانی برای چاره‌جویی مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: پایش مداوم عملکرد مدیران، یک فرآیند جدی نظارتی در دولت سیزدهم است که همواره مورد تأکید بوده است.

مرتضوی با اشاره به حضور مدیران‌کل استانی در این همایش که با عنوان«افق بهره‌وری و اشتغال» نام‌گذاری شده است، افزود: سرآغاز این همایش حضور ریاست محترم جمهوری است و مدیران در ۲ روز و با حضور در چهار کارگروه اصلاح ساختار و مدیریت سودآوری شرکت‌ها، اشتغال و تعاون، مدیریت نقدینگی و پایداری صندوق‌ها، چشم‌انداز اشتغال و توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران را تبیین و تدوین می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: در دولت سیزدهم همسو با اسناد بالادستی نظام اسلامی، اقدامات گسترده‌ای در عرصه‌های رفاه اجتماعی، اشتغال و توسعه اقتصاد مردمی انجام شده است.

وی کمک به رفع فقر مطلق را از مهم‌ترین راهبردهای وزارت رفاه عنوان کرد و گفت: ارتقای وضعیت معیشتی دهک‌های پایین جامعه با رویکرد توانمندسازی و راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار و کالابرگ با این هدف پیاده‌سازی شده است.

کد خبر 72200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد