اماکن عمومی غیردولتی از لحاظ مناسب‌سازی ارزیابی می‌شود

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور با اشاره به طراحی «نشان نقره‌ای و طلایی مناسب‌سازی» گفت: میزان مناسب‌سازی اماکن عمومی غیردولتی در چند هفته آینده ارزیابی می‌شود.

غلامرضا رضایی‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «نشان نقره‌ای و طلایی مناسب‌سازی» به عنوان معیاری برای مناسب سازی اماکن، طراحی شده است و این نشان در هر مکانی که اقدامات مناسب‌سازی انجام شود، نصب می‌شود و برای اماکنی مانند رستوران، هتل یا محیط‌هایی که کاربری عمومی داشته باشد، امتیاز به همراه دارد.

وی ادامه داد: اگر فرد دارای معلولیت به شهر زیارتی یا دیدنی سفر کند، می‌تواند اماکنی که دارای نشان مناسب‌سازی است، جست و جو کند و مکان‌های دارای نشان طلایی یا نقره‌ای مناسب‌سازی را برای محل اقامت خود انتخاب کند. براین اساس، مثلا می‌توانند رستوران‌هایی را انتخاب کنند که مناسب‌سازی و دسترس پذیری بهتری دارند.

رضایی‌فر تصریح کرد: اطلاعات کافی درباره میزان دسترس‌پذیری اماکن عمومی نداریم و اطلاعات موجود براساس ارزیابی‌هایی است که از اماکن عمومی دولتی در جشنواره شهید رجایی در چند سال به دست آورده‌ایم و میانگینی از اماکن دولتی داریم اما هیچ برآوردی از میزان مناسب‌سازی اماکن عمومی خصوصی و غیردولتی در اختیار نداریم.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی از مناسب‌سازی معابر و اماکن رفت و آمد شهری نداریم، ادامه داد: مقدمات ارزیابی اماکن را آغاز کرده‌ایم و ابتدا قرار است اماکن عمومی غیردولتی را ارزیابی کنیم. در این برنامه، بانک‌ها و هتل‌ها نیز جزو اماکنی است که ارزیابی و درجه‌بندی می‌شوند.

رضایی فر اظهار داشت: این طرح طی دو تا سه هفته آینده به عنوان مرحله نخست ارزیابی اماکن عمومی کلید می‌خورد. در این برنامه، حدود ۱۰ مکانی که رفت و آمد زیاد دارد مانند مراکز بهداشتی، هتل‌ها، بانک‌ها و مراکز پلیس+۱۰ مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

کد خبر 72011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =