دررسانه|مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی حق مسلم معلولان

مدیر کل بهزیستی خوزستان: مناسب سازی معابر و اماکن عمومی حق مسلم معلولان است و برای حضور آن‌ها در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، مهران کریمیان گفت: مناسب سازی معابر و اماکن عمومی یکی از مطالبه‌های اصلی و مهم و مشکلات اساسی معلولان کشور و به ویژه خوزستان است.

وی تردد بدون مشکل در شهر و اماکن مختلف، انجام کارها و حضور در جامعه را حق مسلم معلولان دانست و افزود: انجمن‌های حمایت از معلولان به جد پیگیر رفع این مشکل هستند.

کریمیان نامناسب بودن محیط شهری، معابر، اماکن عمومی، اداره‌ها و سازمان‌ها و اماکن ورزشی را عامل محرومیت معلولان و به ویژه افراد دارای معلولیت شدید از حضور در اجتماع و انجام فعالیت‌های مختلف عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع در ماده ۲ قانون حمایت از حقوق معلولان تاکید شده و براساس آن شهرداری ها، راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی ساخت مسکن، معابر و اماکن عمومی مکلف هستند در طراحی، ساخت و مناسب سازی به وضعیت معلولان برای تردد آسان و فعالیت آن‌ها توجه داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان به تشکیل کارگروهی در استان برای مناسب سازی اماکن یاد شده به ریاست معاون عمرانی استانداری اشاره و اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری ها، فرمانداری ها، راه و شهرسازی و ... احضار شده اند و دستورهای لازم به آن‌ها ابلاغ شده است.

این مقام مسئول با اشاره به پیگیری‌های جدی از سوی انجمن معلولان و سایر مسئولان مربوط برای اجرای مصوبه‌های مربوط به جلسه‌های این کارگروه، گفت: لیستی از وضعیت اداره‌ها موجود است و یکی از مسائلی که در طرح شهید رجایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، مناسب سازی آن‌ها برای معلولان است و درصورت توجه به این موضوع، براساس آن ۵۰ امتیاز دریافت می‌کنند و در غیراینصورت این امتیاز را از دست می‌دهند.

کریمیان می‌گوید: انتظار می‌رود مناسب سازی معابر و اماکن برای حضور بدون دغدغه معلولان در جامعه و فعالیت آن‌ها در بخش‌های مختلف هرچه سریع‌تر انجام شود.

کد خبر 71740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد