مراکز درمانی زنجان نیازمند مناسب سازی است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: مناسب سازی مراکز درمانی و ساختمان‌های پزشکان این استان که هم اکنون در وضعیت مطلوبی قرار ندارند، امری ضروری است از اهمیت زیادی برای پیشگیری از هرگونه آسیب و دشواری تردد برای عموم مراجعه کنندگان به خصوص معلولان دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایرنا، سلمان حسینی افزود: مناسب سازی ۶۶ دستگاه اجرایی در سطح ادارات ستادی مرکز استان و شهرستان های تابعه در قالب ۵۰ امتیاز جشنواره شهید رجایی در چهار آیتم" سطح شیبدار، ورودی، آسانسور، سرویس بهداشتی" و در سه سطح خوب، متوسط و ضعیف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی به لزوم توجه بیشتر به موضوع مناسب اظهار کرد: ساختمان خانه سالمندان شهرستان خدابنده با مشارکت خیرین این شهرستان در دست ساخت است و این ساختمان با رعایت مناسب سازی و از نظر مهندسی و صنعت ساختمان بررسی می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به عملکرد سامانه‌ امدادی " اورژانس ویژه ناشنوایان" اشاره کرد و گفت: این سامانه در راستای ایجاد پوشش فراگیر و دسترسی عادلانه به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برای تمامی مردم و گروه های خاص از جمله افراد دارای محدودیت شنوایی، طراحی شده است تا این افراد در صورت نیاز به خدمات اورژانس به جای تماس تلفنی از طریق پیامک با مرکز اورژانس تماس حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی اداره کل بهزیستی به عنوان دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان برای هر فرد ناشنوا یا کم شنوا یک شماره تماس و آدرس در سامانه اورژانس ۱۱۵ تعریف شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: نحوه امدادخواهی به این صورت هست که این افراد می توانند در مواقع اضطراری با ارسال یک پیامک با محتوای امداد خواهی برای مثال "من نیاز به آمبولانس دارم "یا " من نیاز به کمک دارم" به همراه آدرس مکان حادثه، به شماره ۰۰۰۴۹۳۳۰۱۹۰ ۳ درخواست کمک کنند.

کد خبر 71454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد