۱۳۶ هزار معلول پشت نوبت دریافت حق پرستاری/ ۴۱۹ هزار خانوار پشت نوبت دریافت مستمری

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با ارائه توضیحاتی درباره پرداخت مابه‌التفاوت یارانه مراکز نگهداری شبانه‌روزی، گفت: ۱۳۶ هزار معلول شدید و خیلی شدید پشت نوبت دریافت حق پرستاری و حق مددکاری هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایلنا، «علیرضا انجلاسی» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه مبلغی به عنوان یارانه مراکز نگهداری بهزیستی پرداخت می‌شود، گفت: در حال حاضر کمک هزینه نگهداری در مراکز شبانه‌روزی حداکثر ۳ میلیون تومان، جهت افراد فاقد سرپرست ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، مراکز روزانه یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان پرداخت می‌گردد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درباره افزایش یارانه مراکز و پرداخت مابه‌التفاوت به مراکز شبانه‌روزی ادامه داد: کمک هزینه نگهداری آذر ماه با ارقام جدید پرداخت شده‌است و در صورت تحقق منابع اعتباری و تخصیص اعتبار مطابق ارقام محقق شده مابه التفاوت پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که برای برخورداری مددجویان بهزیستی که از سهام عدالت محروم هستند چه اقدامی صورت گرفته است، گفت: درخصوص سهام عدالت اقدامات اولیه جهت معرفی افراد صورت گرفته که پس از تقاطع‌سنجی با سامانه خصوصی‌سازی افراد مشمول معرفی و به امید خدا از سهام عدالت بهره‌مند خواهند شد.

آنجلاسی در پاسخ به این سوال که چه تعداد مددجو در حال حاضر حق پرستاری دریافت می‌کنند و چه تعداد پشت نوبت هستند، گفت: در حال حاضر ۳۲۰۰۰ نفر از حق پرستاری ضایعه نخاعی برخوردارند و افراد پشت نوبتی درخصوص حق پرستاری ضایعه نخاعی نداریم. این افراد ماهانه ۱.۵ میلیون تومان حق پرستاری دریافت می‌کنند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که چه تعداد پشت نوبت حق پرستاری هستند، تصریح کرد: درخصوص معلولین شدید و خیلی شدید حدود ۱۳۶۰۰۰ نفر پشت نوبت حق پرستاری و حق مددکاری هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد در مجموع مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد و چه تعداد همچنان پشت نوبت دریافت مستمری قرار دارند، گفت: در حال حاضر حدود ۷ میلیون نفر تحت پوشش سازمان هستند که از این تعداد حدود ۱۲۳۰۰۰۰ خانوار مستمری دریافت کرده و حدود ۴۱۹۰۰۰ خانوار پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

کد خبر 71318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =