«روز ملی مشهد» فرصتی برای گردشگری معلولان باشد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به «روز ملی مشهد»، از فرصت‌های متفاوت خدمت به معلولان در قالب پاراتوریسم سخن گفت.

به گزارش شهرآنیوز، مسعود فیروزی با گرامیداشت «روز ملی مشهد» و ضرورت‌های بهره‌مندی همه شهروندان از این روز گفت: مشهد شرایط خاصی دارد و جامعه افراد دارای معلولیت از سراسر کشور، چه به‌عنوان زیارت، کسب‌وکار، تحصیل و... تمایل فراوانی به حضور و حتی اقامت در این کلان‌شهر مذهبی دارند.
وی ادامه داد: همین مسئله دلیل خوبی برای پرداختن به موضوع «پاراتوریسم» در مشهد است. باید دانست که معلولان اقلیتی بزرگ در جهان هستند که نزدیک به ۸۰۰میلیون نفر را شامل می‌شوند و گذشته از آن، تعداد فراوانی از ایشان در کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند و همین گزاره می‌تواند مشهد را به‌عنوان شهری مذهبی و مهم به معلولان جهان اسلام معرفی کند.
فیروزی افزود: برای آنکه همه افراد دارای معلولیت از برکات شهر امام رضا(ع) بهره‌مند شوند و سیمای مذهبی این شهر به‌درستی تبیین شود و مورد بهره‌برداری داخلی و خارجی قرار گیرد، دستگاه‌های دولتی همچون وزارت میراث فرهنگی، وزارت فرهنگ، وزارت امور خارجه، وزارت رفاه، شهرداری‌ها و... باید با هم‌فکری و هماهنگی یکدیگر عمل کنند تا شرایط برای پاراتوریسم بهتر شود.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جمعیت ساکن دارای معلولیت در مشهد رو به افزایش است و اگر بخواهیم زائران و مسافران دارای معلولیت را نیز پذیرش کنیم، در کوتاه‌مدت دچار مشکل ارائه خدمات خواهیم شد؛ اما با برنامه‌ریزی، دسترس‌پذیری و ایجاد فضاهای بهینه و متناسب با معلولان، فرصت پاراتوریسم را از دست نخواهیم داد.
فیروزی در پایان بار دیگر به «روز ملی مشهد» اشاره کرد و گفت: برای چنین مناسبت مهمی نباید معلولان را از سایر اقشار جامعه جدا کرد؛ بلکه باید آمایش سرزمین، شرایط جغرافیایی و فرهنگی را متناسب با همه آحاد جامعه دسترس‌پذیر کرد.

کد خبر 71209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد