لیست جدید جاماندگان سهام عدالت مددجویان بهزیستی در حال ارسال است/ واریز مستمری آذرماه

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان در حال ارسال اسامی مددجویان جامانده از سهام عدالت به دولت است و این امر نیازمند ساز و کار زیربنایی و انفورماتیکی بین بهزیستی، کمیته امداد و سیستم الکترونیک دولت است بنابراین در حال رایزنی هستیم که مدل ارسال به چه شکل باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «علیرضا انجلاسی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درباره بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی که فاقد سهام عدالت هستند، افزود: در آذرماه امسال طبق تصویب‌نامه هیات وزیران با معرفی افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند، میزان سهامی که به این افراد اختصاص خواهد یافت و نام شرکت‌هایی که سهام خود را به جاماندگان تخصیص می‌دهند، مشخص شد. وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی‌سازی) مکلف شد در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران اقدام کند.

وی اظهار کرد: درباره موضوع اجرای بند الف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و جمعیت افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و سه دهک اول ایثارگران، سازمان بهزیستی کشور براساس تقاطع‌سنجی با سامانه سازمان خصوصی‌سازی نسبت به شناسایی افراد تحت پوشش فاقد سهام عدالت اقدام خواهد کرد و پس از آن سازمان خصوصی‌سازی نسبت به تخصیص سهام اقدام می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: پیش از این یکبار توسط حوزه فناوری سازمان بهزیستی کشور تقاطع سنجی با سامانه های مربوطه انجام شده اما با این آیین‌نامه نیاز به ارسال مجدد لیست کل مددجویان جهت شناسایی جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش است سهام قابل واگذاری مربوط به سه بانک صادرات، ملت و تجارت و ۲ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.

انجلاسی یادآور شد: مبلغ سهام مورد واگذاری با ۵۰ درصد تخفیف معادل ۱۰ میلیون تومان بوده که در یک بازه ۱۰ ساله اقساط آن مستهلک می‌شود.

واریز مستمری آذرماه مددجویان بهزیستی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در ادامه از واریز مستمری آذرماه مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: در راستای اجرای بند ۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مستمری آذر ماه مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور به حساب‌ آنها واریز شد.

انجلاسی افزود: براین اساس مستمری خانوار یک نفره ۵۴۶ هزار تومان، مستمری خانوار ۲ نفره ۷۸۰ هزار تومان و مستمری خانوار سه نفره یک میلیون و ۹۲ هزار تومان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: همچنین مستمری خانوار چهار نفره یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان و مستمری خانوار پنج نفره و بیشتر یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان است.

کد خبر 70816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =