در رسانه| بهزیستی مسئول جمع‌آوری کودکان کار نیست/ دستگاه‌های متولی پای کار بیایند

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه بهزیستی مسئول پذیرش و ساماندهی کودکان کار است نه جمع‌آوری آنها، گفت: جمع‌آوری کودکان کار بر عهده شهرداری‌ها است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گلستان و به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ عارف کیانی با اشاره به اقدامات بهزیستی در ساماندهی کودکان کار در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در استان گلستان دو مرکز برای ساماندهی کودکان کار وجود دارد که یک مرکز در گرگان و دیگری در گنبدکاووس است، مرکز گنبدکاووس در سال جاری افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه تعداد کودکان کار اتباع خارجی بیشتر از کودکان کار ایرانی هستند، افزود: در مرکز استان گلستان آمار کودکان کار خیابانی اتباع بیگانه دو و نیم تا سه برابر بیشتر از کودکان کار ایرانی است، در مسئله کودکان کار، جمع‌آوری آن‌ها بر عهده شهرداری است.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه قانون به صراحت اعلام کرده که سازمان بهزیستی مسئول پذیرش و ساماندهی کودکان کار است، بیان کرد: سازمان بهزیستی در مسئله پذیرش و ساماندهی کودکان کار تنها اجازه دارد به کودکان کار ایرانی و هموطن خدمت ارائه کند.

کیانی با تأکید بر اینکه در صورتی که کودک کار خیابانی، ایرانی و هموطن باشد ما می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم، یادآور شد: کودکان کار هموطن می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ و ۱۸ برخوردار شوند، همچنین این افراد تحت حمایت‌های جانبی سازمان بهزیستی اعم از ودیعه مسکن و غیره قرار می‌گیرند.

وی با طرح این پرسش که نقش دستگاه‌های دیگر اعم از امور اتباع، نیروی انتظامی و غیره در مسئله ساماندهی کودکان کار چیست، توضیح داد: بهزیستی متولی شهر و چهارراه‌های سطح شهر گرگان نیست و نمی‌تواند به راحتی به هویت یک کودک برچسب «کودک کار» بزند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان متذکر شد: بنده به همکارانم دستور دادم برای ساماندهی کودکان کار با خودروهای سازمان اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و یا لباس فرم ورود پیدا نکنند و به شکل نامحسوس نسبت به شناسایی و ساماندهی کودکان کار خیابانی اقدام کنند.

کیانی با بیان اینکه سالانه حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای تنها یک مرکز نگهداری کودکان کار هزینه می‌کنیم، تأکید کرد: هر روز شگرد پول در آوردن کودکان کار تغییر می‌کند و می‌طلبد دستگاه‌های دیگر اعم از شهرداری، امور اتباع و نیروی انتظامی برای برچیدن این آسیب پای کار بیایند.

کد خبر 70774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد