در رسانه| ایجاد آرامش برای سالمندان اصفهان، ارمغان طرح «داوطلبان شهر»

مسئول دبیرخانه شهر دوستدار سالمند با اشاره به طرح «داوطلبان شهر» گفت: این طرح باعث می‌شود افراد سالمند و بازنشسته با کمک به همنوعان خود به لحاظ روحی آرامش پیدا کنند و از طرفی یک معنابخشی جدید را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

به گزارش روابط اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایمنا، ژاله کرمانی  در خصوص برنامه داوطلبان شهر با اشاره به ضرورت همکاری و همیاری انسان‌ها در جوامع امروزی برای رفع نیازهای خود، اظهار کرد: شاهد هستیم زمانی که جامعه دچار بحران می‌شود، مردم با همدلی برای کمک به زلزله یا سیل‌زدگان حضور می‌یابند و داوطلبانه به هموطنان خود کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه «داوطلبان شهر» به این موضوع نگاهی ویژه دارد، افزود: این طرح در نظر دارد با افرادی که سال‌های عمر خود را به کسب مهارت‌ها پرداخته‌اند و در حال حاضر این مهارت‌ها می‌تواند به رفع مشکلات همنوعان خود کمک کند، همکاری داشته باشد لذا از افراد سالمند و بازنشستگانی که گنجینه‌های شهرمان هستند، دعوت می‌کنیم تا با شرکت در این طرح، امکان بهره‌بردن از این تجارب برای حل مسائل و مشاوره‌های شهری و کمک به سازمان‌های مردم‌نهاد که در زمینه‌های مختلف با افراد آسیب‌پذیر در ارتباط هستند را، فراهم کنند.

مسئول دبیرخانه شهر دوستدار سالمند خاطرنشان کرد: این طرح باعث می‌شود افراد سالمند و بازنشسته با کمک به همنوعان خود که باعث ایجاد یک رضایت درونی می‌شود، به لحاظ روحی آرامش پیدا کنند و از طرفی یک معنابخشی جدید را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

وی تصریح کرد: همه ما باید با هم شهر خود را آباد کنیم و یک شهر خوب را برای کودکان، فرزندان و سالمندان خود بسازیم و امیدواریم با استفاده از تجربه‌های این افراد بتوانیم شهری پر از شور و نشاط و بالندگی و سازندگی داشته باشیم.

کرمانی گفت: مهلت ثبت‌نام در این فراخوان تا سی‌ام بهمن‌ماه ۱۴۰۱ و مکان ثبت‌نام چهارراه علامه امینی، کنارگذر بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بعد از نمایشگاه دفاع مقدس، جنب پارکینگ باغ غدیر (باغ تجربه) دبیرخانه شهر دوستدار سالمند است.

کد خبر 70757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد