واریز «کمک هزینه نگهداری» مراکز سازمان بهزیستی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از واریز کمک هزینه نگهداری آذرماه برای مراکز شبانه‌روزی، مراکز روزانه، کارگاه‌های تولیدی و حمایتی، مراکز پشتیبانی شغلی و مراکز رفع اختلالات دهان و بلع خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایسنا، «علیرضا انجلاسی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در اجرای مصوبه هیات وزیران موضوع ماده ۷ قانون، فرآیند پرداخت کمک هزینه‌های نگهداری و توانبخشی افراد دارای معلولیت با سرانه جدید آغاز شده است، گفت: در این بین کمک هزینه نگهداری آذرماه در مراکز شبانه‌روزی، روزانه، کارگاه‌های تولیدی و حمایتی، مراکز پشتیبانی شغلی و مراکز رفع اختلالات دهان و بلع به حساب مراکز واریز شده و واریز کمک هزینه‌های نگهداری در منزل و ویزیت در منزل نیز در حال انجام است.

وی افزود: مابه التفاوت دو ماهه مراکز نیز پس از اخد تخصیص آذر ماه در هفته جاری پرداخت می‌شود که البته این موضوع منوط به ابلاغ تخصیص از سوی سازمان برنامه و بودجه و تامین نقدینگی از سوی خزانه خواهد بود.

یادآوری می‌شود، همزمان با هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت، کمک هزینه مراکز شبانه‌روزی به میزان ۵۰ درصد، مراکز روزانه به میزان ۳۵ درصد، مراکز ارائه خدمات تخصصی توانبخشی در منزل به میزان ۴۶ درصد و مراکز مراقبت در منزل به میزان ۵۰ درصد برای سال جاری افزایش یافت.

براین اساس کمک هزینه مراکز شبانه‌روزی از دو میلیون تومان برای هر نفر در ماه به ۳ میلیون تومان و کمک هزینه مراکز روزانه با رشد ۳۵ درصدی از یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر در ماه به یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان افزایش یافت. همچنین مراکز ارائه خدمات تخصصی توانبخشی در منزل با رشد ۴۶ درصدی از ۵۰۰ هزارتومان به ۷۳۰ هزار تومان و کمک هزینه مراکز مراقبت در منزل از یک میلیون تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه افزایش یافت.

کد خبر 70403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =