دررسانه|اجرای طرح پازک در مناطق آسیب‌پذیر چهار شهر خوزستان

اهواز - ایرنا - معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: طرح پیشگیری از اعتیاد کودکان، نوجوانان و زنان دارای همسر معتاد (پازک) در مناطق آسیب پذیر و حاشیه ای چهار شهر خوزستان در حال اجرا است.

علی حسن زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح پیشگیری از اعتیاد در مناطق پرخطر و آسیب پذیر چهار منطقه استان شامل زیبا شهر شهرستان دزفول، نمره یک و علی آباد امیدیه، منبع آب و دو راهی باغملک، و کوی علوی و سیاحی اهواز به منظور پیشگیری از آسیب ها و اثرات منفی مصرف مواد مخدر تمرکز شده است.

وی با بیان این که امسال تاکنون ۲۰۰ نفر در محله های پرخطر برای آموزش پیشگیری از اعتیاد شناسایی شدند گفت: در این طرح به شکل ویژه برنامه های محافظت کننده در برابر اعتیاد به افراد در معرض آسیب آموزش داده می شود تا از اعتیاد و حاشیه های آن که می تواند متوجه یک زن و یا کودکان یک خانواده باشد پیشگیری کنیم.

حسن زاده ادامه داد: طرح پازک یکی ازطرح های اجتماع محوراست و با این رویکرد که به نقش عوامل محیطی در رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی مردم دخالت دارد توجه می کند. دراین رویکرد تمام فرآیندهای مداخله مانند تعیین مشکل، اولویت بندی، طراحی و اجرای مداخله ، ارزیابی و اصلاح برای اجرای مراحل بعدی پیشگیری انجام می شود.

وی بیان کرد: طرح پازک به شکل اختصاصی مربوط به توانمندسازی زنان و کودکان با محوریت پیشگیری از مصرف مواد به ویژه زنان دارای همسر معتاد است تا آنها را در برابر آسیب ها و معضلات اعتیاد با اجرای برنامه‌های آموزشی مناسب توانمند کنیم.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: در این طرح آموزش توسط مربیان دوره دیده و تسهیلگر در محلات آسیب پذیر در شهرستان های مختلف ارایه می‌شود و در زمینه مراحل وابستگی و گرایش به مواد اعتیاد آور به خانواده های دارای فرد معتاد و کودکان آنها آموزش و در کاهش عوامل خطر هشدار می دهد.

وی افزود: ارتقای سطح آگاهی افراد در پیشگیری از اعتیاد، آموزش عوامل محافظت کننده در جلوگیری از بروز خشنونت خانگی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و شیوع اعتیاد، همسرآزاری، کودک آزاری در خانواده و کمک به ایجاد یک جامعه سالم و سلامت اجتماعی در جامعه از جمله اهداف مهم این طرح است.

حسن زاده گفت: تمرکز این طرح بیشتر در مناطق محروم و حاشیه‌ای است ولی به معنی این نیست که افراد در سایر نقاط نادیده گرفته می‌شوند اگرچه وسعت طرح به میزان اعتباراتی است که دریافت می‌کنیم.

کد خبر 70154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد