در رسانه l توانمند سازی ۴۲۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی محقق شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۴۵ هزار و ۴۳۰ خانوار دریافت کننده خدمات موردی بهزیستی بودند که ۴هزار و ۲۰۰ خانوار تحت پوشش توانمند شده و از چرخه دریافت مستمری خارج شدند.

در رسانه l توانمند سازی ۴۲۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی محقق شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، پروین محمدپوری عصر یکشنبه در جلسه هماهنگی اجرای سیاست‌های حمایت محور بهزیستی با حضور استاندار آذربایجان غربی، افزود: رشد ۱۰۰ درصدی اشتغال زایی برای ۲ هزار و ۲۳۳ نفر از مددجویان نیز از اقدامات مهم در یکسال گذشته است.

وی تعداد خانوارهای مستمری بگیر را ۵۰ هزار و ۷۳۵ خانوار عنوان کرد و ادامه داد: با پیگیری و مساعدت استاندار آذربایجان غربی هشت هزار و ۱۹۵ نفر از مددجویان پشت نوبت استان وارد چرخه حمایتی شدند.

محمدپوری با بیان اینکه ۲۴۴ هزار و ۵۸۴ نفر شامل مددجو و اعضای خانواده در استان تحت پوشش بهزیستی هستند، اضافه کرد: ۵۳۶ مرکز نیز در سطح استان نسبت به خدمات دهی به جامعه هدف فعالیت دارند.

۲۵ میلیارد ریال برای رفع مشکلات به مددجویان آذربایجان غربی پرداخت شد

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به حمایت خاص استاندار آذربایجان غربی از ابن نهاد در مسیر خدمت‌رسانی، از اختصاص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار خارج از اعتبارات مصوب بهزیستی برای رفع مشکلات مددجویان خبر داد.

وی گفت: پیرو دستور مساعد استاندار و در قالب برپایی میز خدمت، ضمن دیدار چهره به چهره با مددجویان و بررسی مشکلات آنان افزون بر ۲۵ میلیارد ریال کمک مورد نظر جهت توزیع بین افراد جامعه هدف بهزیستی جذب و به آنها پرداخت شد.

محمدپوری با بیان اینکه رشد شاخص برگزاری میز خدمت و ملاقات مردمی و پرداخت‌های مددجویی ماحصل دستور استاندار آذربایجان غربی بوده است، افزود: برای شناسایی افراد هدف در این پرداخت‌ها مشخصات خانواده‌های دارای ۲ معلول، زنان سرپرست خانوار با مشکلات خاص در حضور مدیران بهزیستی در محلات کم برخوردار، سفرهای شهرستانی و دیدار چهره به چهره اخذ و ضمن بررسی مشکلات آنان مبالغ یاد شده بین افراد جامعه هدف توزیع شد.

محمدپوری طرح شنبه‌های محرومیت زدایی را که با حمایت‌ها و پیگیری استاندار آذربایجان غربی برگزار می‌شود یک ایده خوب و اثر گذار برای تسریع در رفع مشکلات دانست و یادآور شد: اختصاص زمین برای ساخت مرکز اورژانس، اخذ مجوز اورژانس اجتماعی و برپایی میز خدمت در مناطق مورد هدف برای حل مشکلات مردم، تشکیل پنج صندوق خرد مالی و توزیع بسته‌های معیشتی از جمله اقدامات بهزیستی در قالب این طرح در محلات محروم ارومیه بوده است.

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهزیستی استان آذربایجان غربی تخصیص یافت

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی افزود: با پیگیری و مساعدت استاندار ۲۵۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی نیز جهت رفع مشکلات معیشتی و درمانی مراکز تحت نظارت و جامعه هدف بهزیستی استان تخصیص یافته که در نوع خود اقدامی کم نظیر است.

محمدپوری تاکید کرد: با توجه به حضور رییس بنیاد مستضعفان در استان در سه ماهه دوم سال‌جاری و پیگیری‌های مستمر و دلسوزانه استاندار آذربایجان غربی، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از سوی بنیاد مستضعفان به بهزیستی تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه در هشت ماه گذشته از سال‌جاری، ۱۰ میلیارد ریال به حساب خانوارهای دارای ۲ معلول و بالاتر و خانوارهای چندقلویی پرداخت شد، گفت: تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی استاندار آذربایجان غربی جهت خرید جهیزیه مددجویان به تعداد ۴۲ نفر و تخصیص ۱۰ میلیارد ریال جهت پرداخت کمک‌های موردی به مددجویان مراجعه کننده در میزهای خدمت و ارتباطات مردمی و جذب پنج میلیارد ریال اعتبار استانی در جهت پرداخت موردی به مددجویان و توزیع هفت هزار بسته لبنی و یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی از جمله اقدامات شاخص بهزیستی در این مدت است.

مدیرکل بهزیستی همچنین از تخصیص ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور برای ساخت مسکن مددجویی خبر داد و اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل مشارکت‌های مردمی و استانی به مددجویان زلزله‌زده شهرستان خوی اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا در این نشست سه ساعته مدیران مراکز شبانه روزی بهزیستی به بیان مشکلات و مطالبات خود در این بخش پرداختند و استاندار آذربایجان غربی با سعه صدر به همه موارد مطرح شده گوش داد و همه مطالب را یادداشت کرد تا پس از بررسی آنها، اقدام لازم برای حل مشکلات از طریق ارایه راهکارهای قانونی انجام شود.

کد خبر 70096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد