در رسانه| مناسب‌سازی، نیاز امروز و ضرورت آینده

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان طارم گفت: با مناسب‌سازی، جامعه برای همه دسترس‌پذیر شده و معلولان نیز می‌توانند با این اقدام در جامعه حاضر شده و تلفیق اجتماعی صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایسنا، درباره مناسب‌سازی معابر و اماکن شهری در شهرستان طارم، اظهار کرد: بهزیستی شهرستان طارم دبیرخانه شورای مناسب‌سازی در شهرستان است، جلسات مربوط به مناسب‌سازی هر ۳ ماه یکبار به ریاست فرماندار در شهرستان برگزار شده و در بهزیستی پیگیر مصوبات جلسه و اجرای مناسب‌سازی هستیم.

وی افزود: شهر آب‌بر قدمت زیادی نداشته و در حال توسعه است و متاسفانه اقدامات مربوط به مناسب‌سازی آنچنان که باید باشد، انجام نشده به عنوان مثال در برخی نقاط شهر اصلا پیاده‌رو ساخته نشده که بخواهیم بحث مناسب‌سازی آن را پیگیری کنیم.

این مسئول تصریح کرد: پیگیر این مسئله هستیم که در ساخت و سازهای جدید حتما اصول مناسب‌سازی انجام شود و در راستای این اقدام با شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و سایر ادارات در ارتباط هستیم تا اماکن در حال ساخت حتما مناسب‌سازی شود. در خصوص اماکن قدیمی نیز در برخی از ادارات مناسب‌سازی پایان یافته یا در حال انجام آن هستند ولی برخی نیز به دلیل استیجاری بودن یا قدیمی بودن ساختمان انجام نمی‌دهند.

شریفی با بیان اینکه با توجه به خریداری تعدادی از افراد دارای معلولیت از مسکن ملی پیگیر دسترس‌پذیر بودن آن هم هستیم، ادامه داد: در خصوص مناسب‌سازی وظیفه پیگیری آن را داریم و باید بدانیم که مناسب‌سازی تنها مختص افراد دارای معلولیت نیست بلکه افراد سالمند، مادران دارای نوزاد (برای مواردی همچون حمل توزاد با کالسکه) و افرادی که به صورت موقت به دلایلی چون تصادف و... دچار مشکل می‌شوند نیز نیاز به مناسب‌سازی جامعه دارند.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان طارم، خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی، نیاز امروز و آینده است تا جامعه برای همه در دسترس باشد و این اقدام برای آحاد جامعه است. همچنین با مناسب‌سازی جامعه برای همه دسترس‌پذیر شده و معلولان نیز می‌توانند با این اقدام در جامعه حاضر شده و تلفیق اجتماعی صورت بگیرد.

کد خبر 69996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد