پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت هفته پژوهش

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پیامی به مناسبت هفته پژوهش (۱۹ لغایت ۲۵ آذر ماه) گفت: امروزه تغییرات و جابجایی سریع مرزهای دانش با سرعت بالایی در حال انجام است و در حوزه رفاه و بهزیستی این امر به صورت خاص و ویژه احساس می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، متن این پیام به شرح ذیل است؛

ماموریت ها و اهداف سازمان بهزیستی کشور ایجاب می نماید تا راهکارها و اقدامات این سازمان جهت ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف با  اتکاء به روشهای علمی، کارآمد و مبتنی بر شواهد انجام شود. این امر موجب صرفه جویی در منابع، رضایت جامعه هدف، ارتقاء بهره وری، نوآوری در خدمات، پرهیز از دوباره کاری و موجب آشنایی، توانایی و تسلط کلیه بدنه کارشناسی و مدیریتی سازمان به دانش روز در حوزه های ماموریتی خواهد شد .

منظور از پژوهش در سازمان ها و دستگاههای اجرایی این است که همه کارکنان در تصمیم سازی ها و تصمیم گیریها، تهیه و ابلاغ شیوه نامه ها و دستورالعمل ها با نگاه پژوهشی، تمام فعالیت های اجرایی خود را مبتنی بر مطالعه و پژوهش های کاربردی در مقیاس های خرد و کلان نمایند.

امروزه تغییرات و جابجایی سریع مرزهای دانش با سرعت بالایی در حال انجام است. در حوزه رفاه و بهزیستی این امر به صورت خاص و ویژه احساس می شود. لذا به منظور ارائه خدمات بموقع، امر پژوهش می تواند پاسخگویی را متناسب با نیازها مدیریت نماید.

شناسایی، فهم، ترجمان و کاربست دانش و تشخیص مفید بودن آن  در برنامه های سازمان امری لازم و ضروری است . اگرچه عمده تاکیدات بر تولید دانش می باشد ولی شناخت دانش مفید و کاربست آن نیازمند یک  نظام منسجم فکری، خلاق و نوآور است تا بتواند امر مهم پژوهش را در حیطه اجرایی، جریان سازی و جاری سازی نماید. بدیهی است پیاده سازی محورهای چهارگانه مردمی سازی، شفافیت، هوشمند سازی و کارآمدی، بعنوان راهبردهای اساسی سازمان بهزیستی کشور، نیازمند کارکنان و سازمان دانش محور می باشد.

اینک به مناسبت فرا رسیدن "هفته پژوهش و فناوری" فرصت را غنیمت شمرده بدین وسیله مراتب تشکر و قدردانی خالصانه خود را از کلیه همکاران دانش محور سازمان بهزیستی کشور اعلام و آرزوی سلامتی و موفقیت شما را از خداوند منان مسئلت می نمایم .

  علی محمد قادری

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 69904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =