در رسانه | تاخیر در مناسب‌سازی معابر برای تردد توان یابان خراسان رضوی

اقدامات مناسب‌سازی معابر عمومی به منظور آسان شدن تردد توان یابان در خراسان رضوی به کندی پیش می‌رود، به طوریکه در برخی از شهرستانها هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون امور توانبخشی اداره ‌کل بهزیستی خراسان رضوی در آیین برپایی دومین جشنواره فرهنگی - ورزشی توان‌یابان روستایی و شهری شهرستان تربت‌حیدریه گفت: با ایجاد ستاد مناسب‌سازی شهرهای ایران وزارت کشور از سال ۱۳۹۵، اقداماتی برای مناسب سازی محیط شهرها ویژه تردد معلولان آغاز شد.

حمید رضا علیزاده افزود:این درحالیست که تا کنون در برخی شهرستان های استان خراسان رضوی هنوز بسیاری از معابر برای تردد توان یابان مناسب سازی نشده است که فرمانداران باید با جدیت بیشتری در این خصوص ورود بکنند.

وی با بیان اینکه مناسب سازی معابر عمومی خراسان رضوی نیازمند سرعت عمل بیشتری است گفت:براساس قانون جامع حمایت از معلولان که سال ۸۷ به تصویب رسیدمقرر شده‌ ظرف سه سال تمام معابر عمومی و ادارات برای مددجویان مناسب‌سازی بشود.

معاون بهزیستی خراسان رضوی افزود:بیش از ۳۰ درصد افراد جامعه به طور مستقیم یا غیرمستقیم با این نهاد سر و کار دارند.

رضایی گفت: بهزیستی خراسان رضوی با ۱۳۵ هزار پرونده معلولیت در سه بخش توانمندسازی، مراکز نگهداری روزانه و شبانه، رتبه نخست فعالیت های مرتبط خدماتی کشور را طی ۶ سال اخیر به صورت متوالی کسب کرد.

رئیس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه نیز افزود:دومین جشنواره فرهنگی - ورزشی توان یابان روستایی و شهری در این شهرستان به مناسبت هفته جهانی معلولان با حضور ۱۵۰ ورزشکار معلول زن و مرد به مدت یک روز برگزار شد.

فاطمه صادق‌ امیری با بیان اینکه مسابقات در هشت رشته ورزشی برگزار می شودگفت: هدف از برپایی مسابقات بروز و ظهور توانمندی‌های نهفته مددجویان و تقویت حس اعتماد و خودباوری در آنها است.

او افزود:برپایی نمایشگاه فعالیت های فرهنگی و هنری معلولان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

مناسب سازی به معنای اصلاح محیط و تدارک وسایط حمل و نقل است، به طوریکه افراد معلول قادر باشند تا بدون خطر و آسان در محیط زندگی خود اعم از اماکن عموم تردد کنند و از تسهیلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با حفظ استقلال فردی لازم بهره مند بشوند.

از جمعیت ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد، حدود ۶ هزار نفر تحت پوشش خدمات حمایتی اداره بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 69851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد