بیش از ۱۷۰ سالمند در گلستان/ دستگاه ها در بحث مناسب سازی بیشتر همکاری کنند

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه بیش از ۱۷۰ هزار سالمند در گلستان ساکن هستند، گفت: هم اکنون چهار مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و ۱۲ مرکز روزانه در گلستان در حال فعالیت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ عارف کیانی مدیرکل بهزیستی گلستان در جلسه ستاد کمیته فرهنگی و مناسب سازی گلستان اظهار کرد: هر مرکز روزانه نگهداری سالمندان در گلستان حدود ۳۳ نفر ظرفیت دارد که در هر مرکز افراد زیادی از جمله روانشناس، کاردرمانگر و  فیزیوتراپ مشغول فعالیت هستند، البته برنامه ها تفریحی و آموزشی بسیاری نیز برای آنها طراحی شده است.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه ها در ارتباط با مناسب سازی محیطی هیچ کاری را انجام نداده اند، افزود: متاسفانه در برخی دستگاه هیچ مناسب سازی محیطی برای سالمندان و معلولان صورت نگرفته است.

کیانی ادامه داد: تا به الان بسیاری از دستگاه ها پای کار بودند اما به حد کافی انتظارات مناسب سازی انجام نشده است.

وی با اشاره به خدمات بین راهی برای سالمندان، ابراز کرد: خدمات بین راهی برای سالمندان و معلولان بسیار ضعیف است و متولیان باید این موضوعات را به دستگاه های مختلف در این حوزه متذکر شوند.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: همچنین در حوزه  مناسب سازی پارک ها، اتوبوس ها و ایستگاه های اتوبوس نیز باید گام های موثری برداشته شود.

کیانی به نقش موثر صدا و سیما در حوزه مناسب سازی مبلمان شهری تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت های صدا و سیما بیشتر بهره ببریم و با توجه به در اختیار داشتن ابزارهای مناسب اطلاع رسانی می تواند با ساخت برنامه ای چالشی در این موضوع ما را یاری کند.

کد خبر 69712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد