در رسانه| اجرای مصوبه قانون جامع حمایت حقوق معلولان مورد توجه قرار گیرد

مشاور استاندار اصفهان در امور معلولان گفت: در سال‌های گذشته قانون جامع حمایت حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد، اما لازم است چگونگی اجرای این قانون برای حمایت از افراد داری معلولیت باید بررسی و پیگیری شود.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایمنا، حمیدرضا رادمهر امروز _چهارشنبه نهم آذرماه_ با تبریک ولادت با سعادت زینب کبری، روز پرستار و روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله) که حوزه معلولان و رسیدگی به آن‌ها از ید و توان سازمان بهزیستی خارج است، لذا تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی، غیردولتی، نیمه دولتی و نهادهای مشارکتی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی باید در این بخش حضور فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از معلولان استان در سازمان بهزیستی پرونده دارند، افزود: در حقیقت، جمعیت معلولان در استان بیش از این آمار رسمی است و خواستاریم که با توجه به شعار امسال، راه‌های تحول‌آفرین برای توسعه فراگیر و نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترس شود.

مشاور استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید مطالبه‌گر باشند و پیگیر مشکلات موجود در حوزه معلولان و مشخص شدن آمار دقیق آنها در کشور شوند، تصریح کرد: موضوع آمارگیری‌ها با مشکلاتی روبه‌رو است و علاوه‌بر آن برخی معلولان نیز برای معرفی خود به سازمان بهزیستی دچار تردید هستند و این موضوع چالشی بزرگ است که فرد معلول زجری سنگین‌تر بر دوش می‌کشد که خود را به‌عنوان معلول معرفی کند، لذا این موضوع مهم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص مباحث مناسب‌سازی فیزیکی و فرهنگی در حوزه معلولان، گفت: دستگاه‌های مرتبط اجرایی باید اقدامات مؤثری در راستای مناسب‌سازی فضاها و موضوع‌های فرهنگی داشته باشند.

رادمهر ادامه داد: بهزیستی و تشکل‌ها طی این سال‌ها فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند، به طوری که بر اساس این فعالیت‌ها مستمر، قانون جامع حمایت حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد، اما باید بررسی شود که آیا این قانون در حال اجراست؟، چرا با وجود این قانون بخش زیادی از مشکلات افراد معلول هنوز بر روی زمین مانده است؟

وی افزود: لازم است بررسی شود که چرا دستگاه‌های اجرایی این قانون را به درستی انجام نداده‌اند، زیرا اگر قانون جامع حمایت حقوق معلولان به طور صحیح اجرایی شود، بخش‌های زیادی از مشکلات افراد معلول رفع خواهد شد. قانون حمایت از حقوق معلولان شاید بخش اعظمی از مشکلات جامعه معلولان را مورد توجه قرار داده است، اما بهزیستی به تنهایی توان اجرایی کردن این قانون را ندارد.

مشاور استاندار اصفهان در امور معلولان گفت: در برگزاری جلسات و نشست‌ها به تکرار مشکلات افراد دارای معلولیت گفته شده، اما آیا راهکاری برای آن ایجاد شده است؟

کد خبر 68969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد