از ورود ۲۰۰ اتوبوس مناسب‌سازی‌شده به ناوگان شهری تا پیشنهاد اولین کمپین ویلچررانی مسئولان

رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ اتوبوس مناسب‌سازی وارد ناوگان شهری شده‌اند، گفت: مقرر شده است تا ۸ هزار اتوبوس مناسب‌سازی‌شده به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، بیست و سومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با حضور «مهدی جمالی‌نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور و «غلامرضا رضایی‌فر» رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور و جمعی از اعضای کمیته برگزار شد.

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه موضوع مناسب‌سازی بسیار با اهمیت است، گفت: دولت سیزدهم به این مهم اهتمام و توجه بیشتری داشته است؛ این در حالی که مصوبات موضوعی در ساحت قانون ذیل دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به جلسه هفته گذشته در کمیسیون اصل ۹۰، تصریح کرد: در این جلسات موضوع ایاب و ذهاب و حمل و نقل معلولان بالاخص تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مبنی بر اینکه «استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه‏‌های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‏رانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه‏‌های برون‏‌شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی نیم‌بها است. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره نسبت به پیش‏‌بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه سالانه بودجه منظور کنند.»، در حال پیگیری است.

«غلامرضا رضایی‌فر» رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور در ادامه نسبت به برگزاری کمپین‌های مختلف مناسب افراد دارای معلولیت تاکید کرد و گفت: پیشنهاد ما برای برگزاری اولین کمپین ویلچررانی مسئولان کشوری، ۱۲ آذر مصادف با روز جهانی معلولان است.

رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ اتوبوس مناسب‌سازی وارد ناوگان شهری شده‌اند، افزود: مقرر شده است تا ۸ هزار اتوبوس مناسب‌سازی‌شده به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شود و این دبیرخانه درنظر دارد به همراه نمایندگان تشکل‌های فعال در حوزه معلولان ضمن بازدید و بررسی اتوبوس مناسب‌سازی‌شده پیشنهادات لازم را برای بهینه‌سازی اعلام کند. 

کد خبر 68382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =