بیست و چهارمین کمیته کشوری هماهنگی مراکز موضوع ماده ۱۶ برگزار شد

بیست و چهارمین کمیته کشوری هماهنگی مراکز موضوع ماده ۱۶ با حضور معاون وزیر ورئیس سازمان بهزیستی کشور، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر و اعضای این کمیته برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در بیست و چهارمین کمیته کشوری هماهنگی مراکز موضوع ماده ۱۶ با اشاره به پیگیری مستمر وضعیت بودجه ای این حوزه گفت: برنامه ریزی برای جلسه ای فوق العاده در حضور رئیس و معاونین سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور به منظور گفت و گو در خصوص ابعاد مختلف مشکلات حوزه اعتیاد صورت پذیرد.

وی با اشاره با راه اندازی سیستمی هوشمند و کارآمد برای مدیریت یکپارچه حوزه معتادان متجاهر گفت: بانک جامع معتادان کشور با در نظر داشتن همه جوانب این حوزه در ابعاد مختلف راه اندازی شود.

قادری در این جلسه ضمن تشکر از شهرداری تهران برای کار جهادی در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر در شهر تهران گفت: این نگاه و اقدامات شهرداری تهران می باید در کل کشور و در بین شهرداری ها تسری یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: با همکاری در مجموعه ارکان مدیریتی استان تهران در ظرف مدت کمی ظرفیت ساماندهی و نگهداری معتادان ماده ۱۶ به ۲۰ هزار نفر رسید که اکنون دو هزار ظرفیت خالی در این حوزه در استان تهران وجود دارد.

در این جلسه همچنین موضوع افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ در استان های البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، گیلان، اردبیل، کردستان و فارس و ابعاد طرح سامانه غربالگری و ارجاع هوشمند معتادان متجاهر مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 67886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =