کاشان| چگونه در اوج پیری سالم و جوان بمانیم؟

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان گفت:  سلسله کارگاه‌های آموزشی برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها ویژه سالمندان در شهرستان کاشان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کاشان، ام‌البنین متقی نژاد، حفظ سلامت جسمی سالمندان در دنیای مدرن امروزی را، یکی از امور مهم و اساسی دانست و افزود: سالمندی بیماری نیست، بلکه مرحله‌ای از چرخه زندگی است که فرد می‌تواند تجربیات خود را به نسل‌های بعد منتقل کند.

دبیر شورای سالمندان شهرستان کاشان، شانس رسیدن به سن سالمندی را مختص افرادی نام برد که مراحل مختلف زندگی را با موفقیت پشت سر گذاشتند،

متقی‌نژاد ادامه داد: پیری موفق حاصل عواملی مانند فعالیت‌ها، مراقبت‌های بهداشتی، روابط بین فردی و ذهن فعال است که می‌تواند باعث سلامت جسم و روان در دوران سالمندی شود.

وی، کلید اصلی سلامت روان در سالمندان را سلامت جسم معرفی کرد و گفت: افراد دارای بیماری‌های جسمی، مانند دیابت، بیماری قلبی و عروقی، فشار خون  و آرتروز، در معرض خطر اختلالات روانپزشکی بیشتری هستند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با اشاره به روند رو به رشد جمعیت سالمند در کشور، به لزوم برنامه‌ریزی برای آموزش به گروه‌های هدف میانسال و سالمند توسط بهزیستی تاکید کرد و گفت: با حضور عموم شهروندان میانسال، بویژه جامعه هدف بهزیستی، یکی از رسالت‌های معاونت پیشگیری بهزیستی، پیشگیری ازمعلولیت‌ها و برنامه‌های آگاهسازی وآموزشی در این راستاست که هم اکنون این آموزش‌ها با تلاش واحد پیشگیری بهزیستی کاشان و انجمن همیاران سلامت آوای مهربانی، برای عموم مردم، بویژه ۱۰۰۰ نفر از افراد میانسال و سالمند تحت پوشش در موضوعات دیابت، پوکی استخوان، آرتروز، بیماری و سکته های قلبی و مغزی و سقوط در حال برگزاری است.

وی افزود: همشهریان گرامی می‌توانند به منظور آگاهی از برنامه‌های آموزشی و بهره‌مندی هر چه بیشتر از این مباحث علمی- آموزشی با واحد پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان کاشان با شماره تلفن ۵۵۳۵۳۶۳۰ در تماس باشند.

کاشان| چگونه در اوج پیری سالم و جوان بمانیم؟

کاشان| چگونه در اوج پیری سالم و جوان بمانیم؟

کاشان| چگونه در اوج پیری سالم و جوان بمانیم؟

کد خبر 67693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد