با همکاری بهزیستی استان اردبیل برگزار گردید.
نشست تخصصی کنترل خشم و خشونت در خانواده

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از گستردگی خدمات و فعالیتهای سازمان بهزیستی بویژه در مباحث مربوط به حوزه امور اجتماعی در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل بهزیستی استان درنشست تخصصی بررسی و آسیب شناسی خشونت های خانگی که با همکاری امور بانوان استانداری و مشاورین بانوان دستگاههای اجرایی در محل استانداری برگزار گردید در  خصوص برخی از فعالیتهای صورت گرفته در سطح استان اظهار نمود: هر فرد قبل از تولد از مشاوره ژنتیک گرفته تا مرحله سالمندی از خدمات سازمان برخوردار می گردد.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص زنان تحت پوشش و خدمات ارائه شده گفت: در زمینه بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش خدماتی از قبیل؛ پرداخت مستمری، تحصیل رایگان خود و خانواده تحت تکفل، بیمه خویش فرمایی و آموزش های مختلف در راستای توانمند سازی بانوان ارائه می شود.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون مساله خشونت علیه زنان تصریح کرد: طبق آمارهای بدست آمده، زنان به نسبت مردان ۵ برابر بیشتر در معرض خشونت از قبیل خودکشی و ۶ برابردر معرض اختلال روانی قرار دارند که در صورت استمرار این خشونت ها این افراد درآینده با مشکلات بسیار عدیده ای مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به خدات ارائه شده از طریق خط تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و ۱۴۸۰  صدای مشاور بهزیستی گفت:  در سطح استان اولین پل ارتباطی فعال (خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی) بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی، راهنمایی، مشاوره و مداخله بهنگام می باشد و خط ۱۴۸۰ صدای مشاور هم از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب خدمات روانشناختی، مشاوره های تخصصی  به افراد از طریق مراجعات تلفنی وحضوری ارائه می نماید.

وی با اشاره به راه اندازی خانه امن در استان هم اظهار نمود: برای زنان و دخترانی که در خانواده دچار خشونت های خانگی قرار گرفته اند خدمات بسیار متنوعی با همکاری مشاوران و مداخله گران خانه های امن ارائه می شود تا با انجام مداخلات تخصصی این اختلافات منجر به سازش افراد گشته و مانع ارجاع فرد به مراجع قضایی می گردد.

کد خبر 66684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد