جلسه  مدیر کل بهزیستی خوزستان با فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل

صبح امروز ، جلسه بررسی چالش های فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل بهزیستی با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان، معاون امور اجتماعی، کارشناسان مسئول دفتر شبه خانواده و ۵ نفر از فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل بهزیستی خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان ،کریمیان ،مدیرکل بهزیستی خوزستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع این عزیزان گفت:  هدف از این جلسه شناسایی و رفع چالش ها و ایجاد شبکه ارتباطی بین فرزندان مستقل و سازمان به منظور ایجاد تعامل و تسهیل امور ایشان است.

مهران کریمیان با بیان اینکه هدایت به زندگی مستقل به معنای دادن فرصت به فرزندان تحت حمایت بهزیستی است تا بتوانند با حمایت سازمان بهزیستی و تکیه بر توانمندی های خود زندگی مستقلی را تجربه کنند ،افزود: کاهش وابستگی فرزندان به تدریج صورت می گیرد و آنها در دوران حضور در مراکز نگهدای، ضمن یادگیری مهارت های فردی و شغلی برای فعالیت در سطح جامعه آماده می شوند .

کریمیان ضمن اشاره به اصول فرآیند ترک مراقبت و استقلال فرزندان، بر لزوم در نظرگرفتن تفاوت های  فردی توسط مددکاران تاکید و تصریح کرد: دستورالعمل جامع فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی دارای ۳ مرحله آماده‌سازی برای ترک مرکز مراقبتی شبانه روزی، دوره انتقال و ورود به زندگی مستقل و دوره پس از ورود به دوران استقلال است.

وی ادامه داد: تشکیل NGO های فعال، ارتباط با کارشناسان و مددکاران سازمان، رایزنی با بانک ها برای تسهیل امور پرداخت وام، اعتماد کارفرمایان به توانایی های ایشان از جمله راهکارهایی است که می تواند چالش های پیش روی ایشان را کمرنگ کند.    

در این جلسه فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل بهزیستی نیز با اشاره به دستاوردهای خود در زمینه های تحصیلی و شغلی، به چالش های پس از ترخیص از مراکز از قبیل مسکن، اشتغال، تسهیلات بانکی، بیمه و ازدواج اشاره کردند.

   

گفتنی است در حال حاضر ۱۳ مرکز نگهداری شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی از ۲۴۰ فرزند تحت پوشش بهزیستی حمایت می کنند و  دستورالعمل جامع «حمایت از فرزندان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی جهت هدایت به زندگی مستقل» به ابعاد مختلف زندگی این فرزندان اعم از سلامت، اسکان، شبکه حمایت اجتماعی، تحصیلات دانشگاهی و... می‌پردازد که با مشارکت کلیه بخش‌های سازمان بهزیستی اعم از بخش های اداری و موسسات و خیریه‌های همراه ،این ساماندهی صورت می گیرد. 

کد خبر 65165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد