اورژانس اجتماعی و صدای مشاور، میزبان خبرنگاران خواهند بود

مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی از برگزاری اولین تور خبری سال جاری این ستاد در مرکز اورژانس اجتماعی شهید مهر حقی مشهد خبر داد.

مجید اسلامی ضمن اعلام این خبر افزود: علی رغم اطلاع رسانی های گسترده هنوز شهروندان با خدمات تخصصی و رایگان بهزیستی کاملا آشنا نیستند و همین مساله منجر به عدم بهره گیری آنان از این خدمات می شود به همین منظور اولین تور خبری سال جاری را در دو مرکز اورژانس اجتماعی و صدای مشاور بهزیستی استان برنامه ریزی و اجرا خواهیم کرد.

وی یادآور شد: مرکز اورژانس اجتماعی با فعالیت همزمان تیم سیار و خط تلفنی رایگان و ۲۴ ساعته ۱۲۳، چند دهه است که در خصوص مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی و موارد مرتبط با انواع خشونت های خانگی اعم از کودک آزاری، سالمندآزاری، همسرآزاری، اقدام به خودکشی، فرار از منزل و ...به ارایه خدمات می پردازد.

اسلامی افزود: صدای مشاور بهزیستی نیز با ارایه خدمات روان شناختی و مشاوره ای سعی در رفع نیازهای مشاوره ای خانواده ها در حوزه های روان شناسی بالینی، تحصیلی، شغلی، کودک و نوجوان، اعتیاد، مشاوره قبل از ازدواج دارد و از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ شب از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ پاسخگوی شهروندان می باشد.

مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: بهزیستی با بهره گیری از خطوط تلفنی این امکان را به کلیه شهروندان می دهد که در هر کجا و هر ساعت از شبانه روز از خدمات تخصصی، به موقع و در دسترس بهره مند شوند اما این ظرفیت منحصربفرد نیازمند اصلاح فرهنگ عمومی، ارتقای مشارکت و حس مسئولیت اجتماعی شهروندان است که بدون همراهی رسانه های سمعی و بصری، حمایت اصحاب رسانه و خبرنگاران محقق نخواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم معرفی مستمر مراکز و خدمات بهزیستی ادامه داد: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و ارایه خدمات مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی، افزایش گستره خدمات بهزیستی به ویژه در مناطق کم برخوردار، مناطق روستایی، حاشیه شهرها و محلات آسیب خیز، بیش از دیگر مناطق حائز اهمیت است که امیدواریم با حمایت همه جانبه رسانه ها این هدف محقق شود.

شایان ذکر است این تور خبری با حضور معاون امور توسعه پیشگیری، معاون امور اجتماعی، مدیر بهزیستی شهرستان مشهد و جمعی از کارشناسان حوزه های تخصصی در مرکز اورژانس اجتماعی شهید مهر حقی مشهد، واقع در بلوار خیام، نبش خیام ۳۸، سه شنبه ۱۴۰۱.۶.۸ ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

کد خبر 64515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد