مشوق‌های کارفرمایی با هدف تثبیت شغل معلولان اجرایی می‌شود

رئیس دبیرخانه اشتغال سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح ۱۹۸ طرح اشتغالزا به صورت ویدئوکنفرانس در فارس، اظهار کرد: ارزش تقریبی طرح‌های افتتاح شده ۲۴۰ میلیارد ریال است که اشتغال ایجاد شده به واسطه این طرح‌ها به صورت پایش میدانی و نظارت زنده ، قابل پی گیری مداوم است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «سید محمد حسن صافی» رئیس دبیرخانه اشتغال سازمان بهزیستی کشور، گفت: سازمان بهزیستی ایجادکننده اشتغال نیست بلکه تسهیل‌کننده آن است اما در میان ۱۵۰ وظیفه که سازمان بهزیستی وارث کاستی‌ها و ناکارآمدی‌های بخش‌های دیگر حاکمیت است در حوزه اشتغال هم این مشکل وجود دارد.

وی گفت: در واقع موتور تولید آسیب در جای دیگر فعال می‌شود سرریز این آسیب‌ها وارد سازمان بهزیستی می‌شود که در سطح ملی این موضوع باید پیگیری و سیاست‌های آسیب‌زایی که برای اقشار مختلف اتفاق افتاده شناسایی شود.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی عنوان کرد: در حوزه اشتغال هدف توانمندسازی جامعه هدف است؛ چون بهزیستی ایجادکننده شغل نیست بلکه تسهیل‌گر است. 

صافی در ادامه بیان کرد: از ظرفیت فنی‌وحرفه‌ای در بخش دولتی و مراکز آزاد و ظرفیت خیرین که یک ظرفیت بی‌نهایت است همچنین از ظرفیت مکان‌هایی که تولید و ایجاد مهارت می‌کنند در راستای توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی باید استفاده شود. 

وی گفت: سازمان بهزیستی باید بتواند بخشی از جامعه تحت پوشش خود را که امکان اشتغال دارد توانمند بکند و این افراد را به سطحی از سواد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی برساند که خود دستگیر و کارآفرین شوند. 

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۶۱ هزار و ۱۱۹ نفر در سال قبل تعهد وجود داشته که برای آنها در سازمان بهزیستی تسهیل‌گری کنیم افزود: ۱۰۲ درصد ایجاد اشتغال شده‌ که این توأمان با تثبیت شغل بوده است و بحث تثبیت یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی است که برای مددجویان بهزیستی به ویژه معلولین باید دیده شود.

وی با بیان اینکه پایداری و تثبیت شغل یکی از مواردی است که به ویژه برای معلولین به علت شرایط خاصشان دارای چالش است گفت: در این راستا در ماده ۱۲ و ۱۳ بحث پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی و جبران کارایی معلولین دیده شد که در واقع سقف بیمه کارفرما به او داده می‌شود که یک مشوق باشد و این مشوق از ۳۰ تا ۵۰ درصد متناسب با شرایط معلولیت تا ۵ سال به کارفرما داده می‌شود.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت:  بهزیستی تسهیلگر اشتغال جامعه هدف است که با همکاری سایر سازمان‌ها ارائه خدمت می‌کند و باید برنامه‌های نظارت و بازدید به صورت دقیق تدوین شود همچنین موسسات خیریه اشتغال و شرکت‌های دانش بنیان توسعه یابند.

کد خبر 62606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =