مدیرکل بهزیستی خوزستان قبل از خطبه های نماز جمعه سخنرانی کرد

ظهر روز جمعه ۳۱ تیرماه ،مهران کریمیان،مدیر کل بهزیستی استان خوزستان  به مناسبت هفته بهزیستی در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،کریمیان   بیان داشت: سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب با تلاشهای شهید بزرگوار دکتر فیاض بخش  در سال۱۳۵۹ تاسیس شد و در طول ۴۲ سالی که از تاسیس این سازمان می گذرد خدمات فراوان وباارزشی را به عموم جامعه و اقشار تحت پوشش‌ ارائه کرده است.
مدیر کل بهزیستی استان خوزستان  افزود: بهزیستی سازمانی تخصصی، امدادی و حمایتی است که متولی سلامت اجتماعی بوده و در جهت تحقق مفاد اصول ۲۱،۳ و۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران  تشکیل  شد.
وی ادامه داد:در حال حاضر حدود ۲۰۰ فعالیت و خدمت مختلف توسط سازمان بهزیستی  با مشارکت  موسسات خیریه ،مراکز غیردولتی وخیرین وداوطلبان در زمینه های مختلف پیشگیری،اجتماعی ،توانبخشی و توانمند سازی به جامعه هدف تحت پوشش ارائه می کند.

مهران کریمیان  با بیان اینکه  گستره خدمات بهزیستی از پیش از تولد  تا سالمندی بوده و یک سازمان  شبانه روزی است که ۲۴ ساعته  در حال خدمات رسانی به جامعه  است ،افزود: به همین دلیل ، مقام معظم رهبری ازکارکنان بهزیستی بخاطر وظایف سخت و سنگینی که انجام می دهند تشکر نمود.
کریمیان  اظهار داشت: در حال حاضر ۹۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر تحت حمایت بهزیستی خوزستان  هستند و ماهانه کمک هزینه معیشت و مستمری و خدمات مختلف دیگر دریافت می کنند

وی افزود: در ۶ماهه اخیر بیش از ۱۴ هزار خانوار  که مدتها پشت نوبت مستمری بودند  با تامین اعتبار توسط دولت محترم تحت  پوشش بهزیستی خوزستان  قرار گرفته و مستمری ماهیانه به این خانوار ها پرداخت می شود.
مدیر کل بهزیستی خوزستان  در ادامه گفت: یکی از برنامه های  بهزیستی کمک به خانوارهای دارای فرزند دو قلو و چند قلو  است که در استان خوزستان  تعداد۲۵۳۶ خانوار  دو قلو و ۱۸۰ خانوار دارای فرزندان ۳ قلو و بیشتر  زیر پوشش بهزیستی خوزستان هستند و ماهیانه مستمری به حساب آنها واریز  می شود و این حمایت تا زمانی که کودکان به سن۶ سالگی برسند ادامه خواهد داشت.
مهران کریمیان بیان داشت: از دیگر برنامه های بهزیستی کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان می باشد که در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار و پانصد دانش آموز  تحت حمایت بهزیستی خوزستان  هستند و هزینه تحصیلی  دریافت می کنند وهمچنین به ۱۹۰۰ دانشجو معلول و مددجو  در مقاطع مختلف  تحصیلی هزینه شهریه پرداخت می شود.


کریمیان گفت:بیش از۸۲۰ مرکز غیر دولتی  شامل مراکز مشاوره ،مراکز مثبت زندگی،مراکز درمان اعتیاد ،توانبخشی ،امور اجتماعیو موسسات خیریه و...در سراسر استان  توسط خیرین و افراد متخصص راه اندازی شده و در دور افتاده ترین مناطق استان  به افراد زیر پوشش خدمات ارائه می کنند.
وی در ادامه گفت: بیش از ۱۲۰ مرکز نگهداری ایتام ،معلولان  و بیماران روانی مزمن وآسیب دیده اجتماعی، تحت نظارت بهزیستی  فعالیت می کنند  و در ۴ هزار نفر در این مراکز  نگهداری می شوند  و همکاران ما به صورت شبانه روزی  از این معلولان  و بیماران پرستاری ومراقبت می کنند
مدیر کل بهزیستی استان خوزستان بیان کرد: یکی از برنامه های بهزیستی کمک به تامین مسکن  خانوارهای زیر پوشش  است و در طول یکسال گذشته  به۸۷۰ خانوار زیر پوشش در سراسر استان  بالغ بر ۴۳۰میلیارد ریال  کمک بلاعوض جهت ساخت  و تکمیل و خرید مسکن پرداخت شد  و مابقی هزینه های ساخت  ازمحل تسهیلات  بانکی بنیاد مسکن و مشارکت خانوارها تامین  شد و علاوه بر این در طول یکسال  اخیر به ۸۰۰خانوار  هم ودیعه مسکن پرداخت شد ،ضمن اینکه انشعاب آب،برق،گاز و پروانه  ساختمانی مددجویان بهزیستی رایگان است و بر اساس بند "ک" تبصره ۱۵ قانون بودجه  سال ۱۴۰۱ قبوض آب ،برق وگاز  مددجویان کم مصرف رایگان می شود و مددجویان باید در خواست خود را در سامانه بهزیستی ثبت کنند تا از تعرفه رایگان قبوض استفاده کنند.
وی افزود: در یکسال اخیر به ۱۳۹۰ نفر از معلولین و مددجویان زیر پوشش تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداخت شده  که کل مبلغ تسهیلات پرداختی  به عزیزان زیر پوشش ۸۵۰ میلیارد ریال بوده و امسال اعتبار اشتغال بهزیستی خوزستان حدود۵ برابر شده و بیش از۴۲۰ میلیارد تومان از محل تبصره۱۶ و سایر  منابع وام قرض الحسنه اشتغال تخصیص  داده شد .
کریمیان  ادامه داد: بهزیستی خوزستان برای پایداری و تثبیت اشتغال مددجویان در طول یکسال اخیر سهم بیمه ۹۸۰ مددجوی زیر پوشش را پرداخت کرده و همچنین پوشش بیمه تامین اجتماعی بانوان  سرپرست خانوار شهری و بیمه روستایی  به تعداد۸۵۰۰ خانوار در حال پرداخت است.

وی یاد آور شد:بهزیستی خواهان اجرای قانون جامع حمایت ازحقوق معلولان توسط دستگاه ها می باشد چراکه معتقدیم بااجرای این قانون بسیاری از مشکلات این عزیزان حل خواهد شد و درزمینه کنترل وکاهش آسیبهای اجتماعی ورفع نیازهای جامعه هدف ازجمله معیشت ، لوازم ضروری زندگی ،جهیزیه ،مسکن ودرمان آنان نیازمند مشارکت خیرین وشرکت ها وصنایع استان هستیم وشرکتهاباتوجه به مسولیت اجتماعی خود بهزیستی خوزستان راکمک نمایند.

کریمیان با بیان اینکه علاوه بر این فعالیتها ،بهزیستی ده ها  فعالیت مختلف دیگر به  جامعه هدف ارائه می کند ،در پایان تصریح کرد: مقام معظم رهبری  در ۱۲ آذر سال۱۳۹۸ به مناسبت روز جهانی معلولان  بیان کردند که مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست بلکه همه مردم ،بخش های دولتی و غیر دولتی و سازمان های انقلابی هستند ،لذا بهزیستی با توجه به فعالیتهای مختلف و متنوعی که انجام می دهد برای خدمت بهتر به جامعه هدف و مردم ،نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاهها ،ادارات ،نهادها و خیرین عزیز است.

کد خبر 62295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد