دررسانه| مرکز توانمندسازی کودکان کار در گنبدکاووس افتتاح شد

به مناسبت هفته بهزیستی مرکز توانمندسازی کودکان کار با حضور رئیس کل دادگستری گلستان، مدیرکل بهزیستی گلستان و دیگر مسئولان امروز، ۲۹ تیرماه در گنبدکاووس افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از گلستان، مرکز توانمندسازی کودکان کار با حضور رئیس کل دادگستری گلستان، مدیرکل بهزیستی گلستان و دیگر مسئولان امروز، ۲۹ تیرماه در گنبدکاووس افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم آغاز افتتاح این مرکز با بیان اینکه تمرکز این مرکز شناسایی کودکان کار و توانمند سازی آنان است، تصریح کرد: فقر، نارسایی نهادهای حمایتی و بی‌توجهی والدین، از عللی است که سبب می‌شود کودکان برای کمک به تأمین معاش خانواده راهی خیابان‌ها شوند.

آسیابی با بیان‌ اینکه ترک تحصیل و آسیب‌های جسمی و روحی از پیامدهای حضور کودکان کار در خیابان‌هاست، افزود: این مرکز که با تلاش بهزیستی راه‌اندازی شده است قصد دارد با کمک نیکوکاران و دستگاه‌های متولی، کودکان کار و خانواده‌های آنان شناسایی و برای توانمندسازی آنان تلاش کند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: دادگستری استان هم مشکلات این کودکان را بررسی و در حد توان خود به عنوان حق عامه‌ای که این کودکان دارند از آنان حمایت و حقوق آنان را از دستگاه‌های متولی مطالبه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان‌ در این مراسم گفت: این نخستین مرکز حمایتی و آموزشی کودکان کار در گنبدکاووس است و با هدف شناسایی و توانمندسازی کودکان کار و خانواده‌هایشان در گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید.

کیایی با بیان‌ اینکه این مرکز به ۱۵۰ کودکان کار، بدسرپرست، خیابان‌گرد و تکدی‌گر خدمات ارائه می‌کند، تصریح کرد: پیگیری تحصیل کودکان کار بازمانده از تحصیل، برگزاری برنامه‌های ورزشی، استعدادیابی و برپایی کارگاه روانشناسی از دیگر خدمات این مرکز به کودکان کار است.

وی گفت: از پنج سال گذشته یک مرکز کودکان کار در مرکز استان راه‌اندازی شده است که ۹۶ درصد از کودکان تبعه غیرایرانی را پوشش می‌دهد و در گنبد کاووس هم ۸۶ درصد کودکان ایرانی و بقیه تبعه غیر ایرانی هستند.

کد خبر 61963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد