سیاست سازمان بهزیستی در زمینه اعتیاد بر مبنای پیشگیری است

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: سیاست امسال سارمان بهزیستی در زمینه اعتیاد توجه به مقوله پیشگیری است که سن اعتیاد افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازکرمانشاه، فرهاد اقطار امروز در نشست مشترک منطقه‌ای معاونین پیشگیری سازمان بهزیستی و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در مجتمع شهید یاری بهزیستی کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: در زمینه اعتیاد سیاست امسال سازمان پیشگیری است زیرا تنها پنج درصد جامعه دچار اختلالات و 95 درصد سالم هستند.

وی عنوان کرد: سیاست امسال سازمان این است که برنامه‌ها به سمت پیشگیری سوق پیدا کند که در چند سال آینده بتوانیم آمار اعتیاد را بین جوانان کاهش دهیم زیرا در مراجع بین‌الملی نیز ثابت شده که با برنامه‌های پیشگیری سن اعتیاد بالاتر می‌رود و تخریب آن کمتر می‌شود.

اقطار گفت: سیاست باید اینگونه باشد که فرد قبل از مبتلا شدن و تحت درمان قرار گرفتن آگاه شود و نیازی به طی کردن این فرایند نباشد.

وی بیان کرد: باید با همگرایی در مناطق مختلف به سیاست واحدی در این زمینه دست یابیم و به طور طبیعی عملکرد حوزه‌های مختلف نیز بر همین سیاست برنامه‌ریزی می‌شود.

اقطار با اشاره به اینکه امسال با استفاده از ردیف‌های ملی درگاه پیامکی، اینترنتی و اپلیکیشن فعال و تماس با مشاوران اعتیاد و خانواده تسهیل می‌شود گفت: در ردیف‌های اعتباری سازمان بهزیستی نیز طرح‌هایی همچون اجتماع محور و براساس محتوا برنامه‌ریزی شده و امید داریم عملیاتی شود.

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: از طرف دیگر سیاست امسال استفاده از فضای مجازی در زمینه پیشگیری است و با استان‌ها هماهنگ می‌شود که براساس بومی‌سازی در فضای مجازی برنامه داشته باشند.

ماریت قازاریان رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست اظهار داشت: تمرکز فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد در امسال بر روی محلات آسیب‌خیز است که تنوعی از فعالیت‌ها از جمله آگاه سازی، آموزش، ارجاع، توانمندسازی و غیره در آن مورد تأکید قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد برای رده‌های سنی مختلف و گروه‌های در معرض خطر اجرا می‌شود عنوان کرد: به منظور اجرای مناسب برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور اعتباراتی برای تمام استان‌های کشور در نظر گرفته شده و البته در صورت افزایش اعتبارات برنامه‌ها به طور وسیع تر قابل اجرا است.

کد خبر 60243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =