نشست هماهنگی مقامات پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با استاندار و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور و معاون پیشگیری و درمان اعتیاد این مرکز با استاندار خراسان رضوی و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دیدار کردند.

در این نشست که بعد از ظهر پنجشنبه در محل استانداری و به منظور تسریع و تسهیل در فرایند ساماندهی معتادان متجاهر برگزار شد، مسائل مرتبط با ساماندهی و توانمندسازی معتادان متجاهر استان و فعالیت‌های بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در این نشست، از فعالیت‌های انجام شده در ارتباط با معتادین متجاهر در استانداری خراسان رضوی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تشکر کرد.

فاطمه عباسی همچنین آمادگی سازمان بهزیستی کشور را درانجام اقدامات لازم به جهت تسریع در صدور مجوز برای مراکز ماده۱۶ و تبصره ۲ماده ۱۶ اعلام داشت.
استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست، ضمن قدردانی از فعالیت‌های بهزیستی در این زمینه، برای تسریع و تسهیل فرایند ساماندهی معتادان متجاهر و مساعدت‌های لازم قضایی و حاکمیتی، اعلام آمادگی کرد.

«یعقوب‌علی نظری» استاندار خراسان رضوی شد

سردار یعقوبعلی نظری از دبیر شورای هماهنگی و بهزیستی استان خواست مکاتبات و هماهنگی‌های لازم را با نهادهای بالادستی در کشور انجام داده و در فرایند امور اداری مرتبط با برنامه ساماندهی معتادان متجاهر استان، تسریع کنند.  

همچنین در این نشست، مسعود فیروزی، مدیر کل بهزیستی استان، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ و سه ماه اول سال جاری توسط تیم‌های تخصصی بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را به اطلاع اعضای جلسه رساند.

در نشست تخصصی امروز در استانداری خراسان، چالش‌ها و مشکلات مراکز ماده ۱۶ استان مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و در پایان این نشست مقرر شد در خصوص نحوه‌ی اداره‌ی مراکز ماده ۱۶، مجوزهای قانونی مورد نیاز، اعتبارات و فضاهای فیزیکی این مراکز، هماهنگی لازم بین سازمان بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و شورای هماهنگی استان خراسان رضوی انجام و مکاتبات فیمابین تا حصول نتیجه‌ی مکفی از سوی طرفین پیگیری گردد.

نشست هماهنگی مقامات پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با استاندار و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی

در حاشیه‌ی این نشست، رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، با فرماندار مشهد دیدار و ضمن قدردانی از زحمات فرمانداری این کلان‌شهر در ساماندهی معتادان متجاهر، برای همکاری و هماهنگی در این زمینه، اعلام آمادگی کرد.
فاطمه عباسی گفت: اقدامات و مکاتبات لازم را با ستاد مبارزه با مواد مخدر و نهادهای مرتبط در استان و کشور پیگیری و صدور مجوزهای لازم برای مراکز را نیز تسریع خواهیم کرد.
شایان ذکر است در حال حاضر بیش از  ۵ هزار معتاد متجاهر در ۲۳ مرکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ماده ۱۶ در سطح استان، تحت خدمات سم‌زدایی، نگهداری، بازتوانی و توانمندسازی بهزیستی قرار دارند.

نشست هماهنگی مقامات پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با استاندار و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی

کد خبر 58601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد