حضور معاون توانبخشی بهزیستی در برنامه تلویزیونی مثبت زندگی سیمای استانی

نگار فتحی معاونت توانبخشی بهزیستی در گفتگوی زنده تلویزیونی از شبکه استانی با برنامه «مثبت زندگی» به بررسی و آگاهسازی در خصوص قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، نگار فتحی معاونت توانبخشی بهزیستی، در گفتگوی زنده تلویزیونی با برنامه «مثبت زندگی» در خصوص آگاهسازی  قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفتگو کرد.

 نگار فتحی در این برنامه با اشاره به وظیفه دولت ها و حمایت های لازم در خصوص تامین حقوق افراد دارای معلولیت گفت: در این قانون در واقع معلول به کسی اطلاق می شود که بر اساس تشخیص کمسیون پزشکی سازمان بر اثر ضایعه جسمی و ذهنی اختلالی مستمر و قابل توجهی در سلامت و کارایی عمومی وی ایجاد گردد.

نگار فتحی با بیان اینکه همه سازمانها و مؤسسات و شرکتهای دولتی  موظف هستند در طراحی، تولید و احداث ساختمانها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که فرصت برابر برای معلولن همچون افراد عادی فراهم گردد.

معاون توانبخشی در ادامه تصریح کرد، قانون فوق مشتمل بر ده فصل  و سی و چهار ماده است که در جلسه علنی مورخ شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۳ در مجلس شورای اسلامی تایید و تصویب شد.

کد خبر 57429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد