در رسانه/
کودک و همسر آزاری صدرنشین گزارش‌های اورژانس اجتماعی فارس

معاون اجتماعی بهزیستی فارس اعلام کرد که سال گذشته کودک آزاری و همسر آزاری در صدر گزارش‌های اعلامی اورژانس اجتماعی بهزیستی استان قرار گرفته و برای این دو موضوع به ترتیب ١٧٩٧ و ١١٩٥ پرونده تشکیل شده است.

ایسنا/فارس معصومه فروتن دوشنبه ١٩ اردیبهشت در یک کنفرانس خبری که در راستای سلسله نشست های مدیران پاسخگو به میزبانی استانداری فارس برگزار شد، در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا مبنی بر تعداد کودکان کار و خیابانی و چگونگی فعالیت کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابانی؟ بیان کرد: این کارگروه فعال است و جلسات آن هر سه ماه یکبار برگزار و مصوبات آن به دستگاههای مربوطه اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه سال گذشته ٨٥٥ کودک کار و خیابانی در استان فارس ساماندهی شدند، افزود: دو مرکز شبانه روزی و ٤ مرکز روزانه برای این کودکان در شیراز و تعدادی از شهرستان‌ها فعال است.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس تصریح کرد: کودکان خیابانی که خیابان خواب باشد در فارس نداریم و تقریبا همه کودکان سر چهار راه‌ها دارای خانواده هستند که با حکم دادگاه این کودکان در مراکز شبانه و روزانه ساماندهی می‌شوند.

فروتن عنوان کرد: سال گذشته چهار دستگاه عنبیه برای شناسایی آنها خریداری شده است.

او با بیان اینکه ٨٠ درصد کودکان کار و خیابان در سطح فارس غیر ایرانی بوده و در این بین برخی از آنها دارای کارت آمایش و برخی دارای کارت تحصیلی و عده‌ای هم غیرمجاز هستند، گفت: مشکل ما وجود کودکان غیر ایرانی غیرمجاز است.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس در پاسخ به سئوالی در خصوص صف انتظار فرزندخواندگی در فارس هم بیان کرد: از دو سال پیش سامانه‌ای طراحی شده و متقاضیان ثبت نام می‌کنند و پس از بررسی اعلام می‌شود  که مشمول فرزندخواندگی می‌شوند یا نه؟

به گفته فروتن، هم‌اینک یکهزار و ١٠٠ خانواده در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و در انتظار تایید یا عدم تایید بسر می‌برند.

او گفت: در صورت تایید و طی فرآیندهای پیش بینی شده، فرزندان زیر شش سال به افراد تا سن ٤٤ سال، فرزندان ٦ تا ١٢ سال به افراد با بازه سنی ٤٤ تا ٥٠ سال و فرزندان بالای ١٢ سال به افراد بالای ٥٠ سال سن داده می‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس همچنین اعلام کرد که در سال گذشته کودک آزاری و همسر آزاری در صدر گزارش‌های اعلامی اورژانس اجتماعی بهزیستی استان قرار گرفته و برای این دو موضوع به ترتیب ١٧٩٧ و ١١٩٥ پرونده تشکیل شد. 

فروتن با اشاره به وجود خانه امن در شیراز برای زنان خشنونت دیده خانگی که با حکم دادگاه اقامت آنها انجام می‌شود هم گفت: سال گذشته ٧٥ زن وارد این خانه شدند.

انتهای پیام

کد خبر 56774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد