در رسانه| سرپرست بهزیستی فارس گفت: پیش نویس قرارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تهیه و تدوین شده است

محمدرضا هوشیار در یک کنفرانس خبری که در راستای سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو که به میزبانی استانداری فارس برگزار شد، گفت: در آسیب‌های اجتماعی جزیره‌ای عمل می‌شود در حالی که تجمیع اقدامات و هدف گذاری آن‌ها منجر به نتیجه‌های مثبت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان:

او گفت: پیشگیری نخستین استراتژی سازمان بهزیستی است و پس از آن توانمندسازی و خیرین مدنظر قرار دارد.

سرپرست بهزیستی فارس گفت: یک میلیون و ٣٠٠ هزار نفر در استان فارس در ٩١ مؤلفه از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند که پیشگیری در سطح اول موجب کاهش ورودی‌ها به بهزیستی می‌شود.

او گفت: در معاونت پیشگیری این سازمان، دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها فعالیت دارد و از جمله مباحثی که در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، اختلالات ژتنیکی است و در این راستا سال گذشته ١١ هزار و ٦١٣ نفر مشاوره ژنتیک دریافت کرده‌اند که ٦٠٠ نفر از آن‌ها برای تشخیص دقیق‌تر به انجام ازمایش ارجاع داده شدند.

هوشیار گفت: همچنین سال گذشته ١٢٧ هزار نفر کودک سه تا شش سال غربالگری شدند که ٤٠٠ نفر از آن‌ها تنبلی چشم داشتند.

او به طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هم اشاره و بیان کرد: سال ١٤٠٠ در کل شهرستان‌ها این طرح اجرایی شد.

سرپرست بهزیستی فارس اعلام کرد که در حوزه توانبخشی ١٠٠ درصد افزایش خرید تجهیزات پزشکی داشته‌ایم.

به گفته هوشیار، سال ۹۹ حدود ۴۴ معلول در استان فارس در راستای قانون بکارگیری ۳ درصدی اشتغال معلولان، در ادارات و سازمان‌ها مشغول به کار شده‌اند.

او همچنین خواستار اعتماد کارفرمایان به جامعه هدف بهزیستی شد و گفت: به هر کارفرمایی که جامعه هدف ما را به کار گیرد تا سقف ١٠٠ میلیون تسهیلات داده می‌شود.

سرپرست بهزیستی فارس گفت: پیش نویس قرارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تهیه و تدوین شده است و در آسیب‌های اجتماعی جزیره‌ای عمل می‌شود در حالی که تجمیع اقدامات و هدف گذاری آن‌ها منجر به نتیجه‌های مثبت می‌شود.

هوشیار همچنین در خصوص مناسب سازی گفت: در بخشی از این موضوع، شهرداری‌ها باید در پایان کارها اعمال این مهم را لحاظ کنند و در ادارات و سازمان‌ها هم مصوب شده.

باشگاه خبرنگاران جوان  فارس  شیراز

کد خبر 56771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد