بازی‌های رایانه‌ای محور جشنواره «شهروندان خاص»

جشنواره «شهروندان خاص» با محوریت بازی‌های رایانه‌ای و به مناسبت هفته معلولین، از سوی انجمن ناشنوایان اصفهان و با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایمنا محمدمهدی کاظمی، مدیر فرهنگسرای شریعت گفت: محوریت این برنامه، بازی‌های رایانه‌ای-حرکتی است. وقتی صحبت از بازی‌های رایانه‌ای می‌شود خیلی‌ها موضع گرفته و به معایب آن توجه می‌کنند در صورتی که بازی‌های رایانه‌ای-حرکتی می‌توانند جایگزین خوبی برای بازی‌های تحرکی برای معلولان و ناشنوایان باشند.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای مور دنظر ما به این صورت هستند که بچه‌ها با خانواده‌هایشان جلوی سیستم رایانه‌ای می‌ایستند و با تحرکی که خواهند داشت بازی‌های فوتبال، والیبال، بولینگ، بوکس، تنیس روی میز و هر بازی دیگری که بخواهند را انجام می‌دهند؛ به این صورت مشکلات کم تحرکی و انزوای بچه‌ها و خانواده‌ها با یکدیگر حل شده و نشاط اجتماعی جایگزین آن می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه جشنواره شهروندان خاص با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و کمیته ورزش‌های الکترونیک برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این برنامه، برنامه‌هایی با رویکردهای مختلف ویژه سالمندان، مادران و نوجوانان از سوی انجمن ناشنوایان برگزار شده است، همانطور که در روز جهانی پاراالمپیک نیز برنامه‌هایی برای معلولان و جانبازان برگزار شده بود.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از این رویدادها، ادامه داد: برگزاری برنامه‌های ویژه حرکتی در انجمن موجب شده است که حتی تعدادی از مدیران استانی نیز برای فرزندان خود دستگاه‌هایی را تهیه و با استفاده از آن‌ها مسابقات رایانه‌ای-حرکتی را برگزار کنند.

جشنواره «شهروندان خاص» با محوریت بازی‌های رایانه‌ای، دوشنبه _۱۵ آذرماه_ ساعت ۱۶ در انجمن ناشنوایان اصفهان، واقع در پل رباط اتوبان ردانی‌پور به سمت پل چمران، کنار گذر اتوبان، بعد از پمپ گاز، نبش خیابان شریعتی برگزار می‌شود. این برنامه برای ناشنوایان رایگان است.

کد خبر 48239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد