دختران و بانوان خشونت دیده به مراکز امن بهزیستی منتقل می‌شوند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بانوانی که به هر دلیل در معرض خشونت خانگی قرار دارند با دستور قضایی در خانه امن تحت نظارت بهزیستی اقامت موقت می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بانوانی که به هر دلیل در معرض خشونت خانگی قرار دارند با دستور قضایی در خانه امن تحت نظارت بهزیستی اقامت موقت می‌کنند.

مسعود فیروزی این مطلب را در دیدار تولیت آستان قدس رضوی با بانوان مقیم خانه امن و در بازدید از مرکز کودکان صدف بیان کرد.

وی افزود: اینان زنانی پاکدامن و پرتلاش هستند که به خاطر بیماری روانی، اعتیاد یا مشکل دیگری در همسر، تحت خشونت خانگی قرار دارند و به خاطر احساس ناامنی و خطرات جانی به پلیس یا دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند و سپس با دستور قضایی به این مرکز ارجاع می‌شوند.

وی یادآور شد: اگر این بانوان دارای فرزند شیرخوار یا وابسته به مادر باشند با همان فرزندشان در این مرکز اقامت موقت داده می‌شوند تا توسط دستگاه قضایی تعیین تکلیف شوند.

وی خاطر نشان کرد: اگر برای همسران اینها، اقدامات درمانی، مددکاری یا روان‌شناسی نیاز باشد ارائه می‌شود و اگر مشکل در نهایت حل نشد دستگاه قضایی برای وضعیت این خانم‌ها تصمیم‌گیری لازم را انجام می‌دهد.

فیروزی گفت: اگر هم کودکانی در خانواده باشند که تحت خشونت قرار دارند چنانچه دختر باشند به مرکز سلامت و اگر پسر باشند به مراکز غربال و قرنطینه و سپس به مرکز توانمندسازی کودکان صدف ارجاع می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر مشخص شود که پدر یا مادر صلاحیت نگهداری فرزند را ندارند فرزند با دستور قضایی به خانه‌های فرزندان می‌روند و در آنجا زندگی می‌کنند تا شرایط خانواده تغییر کند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در مشهد گفت: متأسفانه بسیاری از افراد و گروه‌هایی که مصداق آسیب اجتماعی هستند به دلیل شرایط خاص مشهد مانند مهاجرپذیری، زیارتی بودن و حاشیه‌نشینی بسیار بالا از سایر استان‌ها یا شهرستان‌های استان و حتی از کشورهای همسایه به این شهر می‌آیند.

وی تأکید کرد: حل مشکلات آسیب‌های اجتماعی نیاز به همکاری جدی و همه جانبه دستگاه‌های اجرایی دارد و نهادهای حاکمیتی هم همچون گذشته باید خدمات خود را به این بخش‌ها داشته باشند.

فیروزی در مورد معتادان متجاهر گفت: مشهد در حال حاضر بین 9 تا 10 هزار معتاد متجاهر دارد که تا کنون 4 هزار نفرشان با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری، دستگاه قضایی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و سایر نهادهای همکار، جمع‌آوری و تحویل مراکز توانمندسازی شده‌اند که تحت نظارت بهزیستی اداره می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از این افراد از سایر استان‌ها به مشهد می‌ایند که در فرایند ساماندهی تعدادی از آنها به استان‌های خودشان برگشت داده شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: همین طور در بین کودکان کار و خیابان نیز از مجموع 750 نفری که جمع‌آوری شده‌اند نزدیک به 550 نفرشان غیر ایرانی هستند که این موضوع توسط دستگاه قضایی و اداره اتباع در حال رسیدگی می‌باشد.

کد خبر 45556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد