بهزیستی متولی مهدهای کودک نیست 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان  گفت : بر اساس اعلام  شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیریت ، اداره ی مهدهای کودک ،  صدور و تمدید مجوز فعالیت مهدها  از سال جاری به عهده آموزش و پرورش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با اشاره به نقش مهم آموزش و تربیت کودکان به عنوان آینده سازان ایران افزود : بهزیستی هیچ مسؤولیتی در قبال مسائل مهدهای کودک ندارد و شهروندان مشکلات و مسائل مهدهای کودک و سایر موارد اعم از شهریه، مدارک، نحوه‌ی مدیریت، مجوزها و ... را از آموزش و پرورش استعلام کنند .

محمدی با اشاره به اینکه مهدهای کودک استان در سال ۹۹ به خاطر مشکلات ناشی از کرونا، تعطیل شدند و تعداد اندکی به شکل نیمه تعطیل و با پذیرش محدود فعالیت داشتند خاطرنشان کرد :  ۵۰۰ نفر از بانوان شاغل در مهدهای کودک که به عنوان موسس، مسئول فنی، مربی و یا کمک مربی اشتغال داشته و اغلب سرپرست خانوار هستند، دچار آسیب‌های مالی و شغلی شدند.

وی به نقش بسیار مهم مهدکودک‌ها در نگه‌داری و پرورش کودکان تاکید کرد و گفت : دوره مهدهای کودک و پیش دبستانی فرصت استثنایی برای تربیت است و بهزیستی در سال های گذشته تلاش کرد  با برگزاری دوره های آموزشی ویژه ی مربیان و به روز کردن دانش آنها و همجنین تدوین دوره های  آموزشی  با آخرین متدهای آموزش و پرورش زیر سن دبستان ،گام های موثری در تربیت و پرورش کودکان بردارد .

محمدی اذعان داشت : بهزیستی حامی کودکان است و به عنوان متولی نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست ،حمایت از کودکان آسیب دیده اجتماعی ،ساماندهی کودکان کار ،ایتام و همچنین مداخله در بحران کودک آزاری ، رسالت و مسئولیت اجتماعی خودرا ایفا می کند .

کد خبر 36917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد