دررسانه| برقراری بیش از ۲۹هزار تماس با صدای مشاور بهزیستی خوزستان

اهواز- ایرنا - معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به افزایش تماس مردمی با صدای مشاور۱۴۸۰ گفت: ۲۹ هزارو ۱۳۰تماس موفق درسال گذشته با این سامانه برقرار شده است که حاکی از آشنایی بیشتر مردم با این خط و تمایل به مشاوره تلفنی می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،علی حسن زاده سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خدمات مشاوره و روانشناختی صدای مشاور بهزیستی گفت: ارایه خدمات مشاوره بیشتر درزمینه مشکلات خانوادگی، بالینی فردی شامل اضطراب، افسردگی، وسواس، کودک و نوجوان ،حقوقی ، شغلی، پیش از ازدواج، اعتیاد، طلاق و مشکلات ازدواج  می باشد.


وی افزود: خدمات در مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ بصورت تماس تلفنی است و بیشترین تماسها در حوزه اختلاف خانوادگی و مشکلات زوجین  است.


 معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با بیان این که فعالیت این واحد از ۸ صبح تا ۱۲ شب و در طول روزهای هفته، بجز روزهای جمعه انجام می شود گفت:  شهروندان می‌توانند مشکلات و معضلات خود را با مشاوران و کارشناسان این واحد مطرح کنند و  با توجه به اینکه مشاوره به صورت تلفنی است در صورت لزوم تماس گیرنده به مراکز مشاوره دولتی و خصوصی، روانپزشک و یا خدمات اورژانس اجتماعی ارجاع داده می شود.


وی افزود: برگزاری دوره های تخصصی مشاوره ،افزایش نیروهای تخصصی مرکزدر افزایش سطح کیفی خدمات تخصصی این سامانه تلفنی تاثیرگذار است.
حسن زاده ادامه داد: اطلاع رسانی در سطح استان با نصب بیلبورد تبلیغاتی، بنر و بروشور، پوسترو موشن‌گرافی از طریق فضای مجازی و حضوری ازجمله اقدامات انجام شده در ارایه خدمات صدای  مشاوره بهزیستی است .


وی با اشاره به خدمات مشاوره تخصصی تلفنی در بحران شیوع ویروس‌ کرونا، یادآور شد: مشاوره جهت کاهش استرس و اضطراب ناشی از بیماری کووید ۱۹، کنترل شرایط  افسردگی ناشی از فوت در اثر ویروس کرونا، کمک به حفظ فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد مردم برای مراجعه به مراکزمشاوره حضوری جزو خدمات کرونایی این واحد به حساب می‌آید.

خط ۱۴۸۰، خط مشاوره تخصصی تلفنی به صورت رایگان است که کارشناسان متخصص در حوزه‌های مختلف، مشاوره‌ به مردم ارائه می‌دهندکه ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه،از مهمترین اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

کد خبر 34842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد