دیدار مدیران بهزیستی خراسان رضوی با پرستاران و کادر درمان بیمارستان ام‌البنین مشهد

در هفتمین روز دهه مبارک فجر و در آخرین روز هفته زن، معاونین پشتیبانی و اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، فرمانده پایگاه بسیج و مشاور مدیر کل در امور بانوان، به دیدار پرستاران و کادر درمان بیمارستان و زایشگاه ام‌البنین رفتند.

در این دیدار که در محل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ام‌البنین، هدایایی از سوی بهزیستی استان به رسم یادبود به رئیس بیمارستان، مدیر بیمارستان، مدیر پرستاری، مسؤول حراست و پنج نفر از پرستاران این مرکز درمانی، اهدا گردید.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی در این دیدار ضمن تبریک دهه فجر، هفته‌ی زن، ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر گفت: این مناسبت‌ها انگیزه‌ای شد که ما در اینجا حاضر شویم و از خدمات و فداکاری‌های پرستاران و کادر درمان این مرکز به مادران و کودکان متولد شده، قدردانی کنیم.

محسن توحیدی مقدم افزود:‌ بهزیستی زنان آسیب‌دیده، دختران خشونت‌دیده، خانم‌های باردار آزاردیده، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و خانواده‌های چندقلویی را تحت پوشش دارد که نیازمند خدمات و توجهات شما هستند و البته در موارد مختلف از خدمات و زحمات شما بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: شیرخوارگاه، مراکز بازپروری زنان و دختران آسیب‌دیده، مراکز شبانه‌روزی کودکان و مراکزی که از خانم‌های بیمار روانی مزمن و خانم‌های خشونت‌دیده نگهداری و مراقبت می‌کنند جزو مراکزی هستند که جمعیت هدف مشترک با این مرکز درمانی دارند و بهزیستی هم به سبب داشتن این جمعیت هدف، مشکلات شما و همکاران‌تان را به خوبی درک می‌کند.

توحیدی در ادامه به وضعیت بیماران کرونایی در مراکز بهزیستی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با همت همکاران و مدیران مؤسسات غیر دولتی که جمعیت هدف از جمله سالمندان را نگهداری می‌کنند میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری، بسیار کمتر از زمانی است که هنوز این بیماری شایع نشده بود.

وی همچنین به موضوع پیشگیری از معلولیت در فعالیت‌های بهزیستی اشاره کرد و گفت: خانم‌های باردار در دورانی از بارداری‌شان تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند و اگر مشاوران بارداری، این خانم‌ها را به مراکز پیشگیری ما یا دانشگاه راهنمایی کنند، تعداد زایمان‌هایی که منجر به تولد کودکان معلول یا دچار بیماری‌های مادرزادی و ژنتیک کاهش می‌یابد و این می‌تواند زمینه‌ی همکاری مرکز درمانی ام‌البنین و بهزیستی باشد.

رئیس بیمارستان ام‌البنین نیز در این دیدار گفت: من و همکارانم تلاش می‌کنیم به بیماران نیازمند کمک کنیم و آلام ناشی از فقر و کم‌بضاعتی آنها را کاهش دهیم.

دکتر فریده اخلاقی افزود: ۹۵ درصد از مراجعین ما را اقشار ضعیف و کم‌بنیه تشکیل می‌دهند که این امر وظیفه‌ی ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی تأکید کرد: این افراد کسانی هستند که با اجبار و از سر ناچاری به اینجا می‌آیند و این وظیفه‌ی ما است که کمک‌شان کنیم و بار اندوه‌شان را کم نماییم.

وی با قدردانی از مدیران بهزیستی استان که این دیدار را ترتیب داده‌اند گفت: ممنونیم که زحمات همکاران ما را می‌بینید و به ارزش‌های انسانی این عزیزان ارج می‌نهید.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به خدمات این مرکز درمانی به مددجویان بهزیستی گفت: همیشه دنبال بهانه و مناسبتی بودیم که خدمت شما برسیم و از زحمات‌تان تشکر کنیم.

شهره شاهرودی افزود: ما با همکاران شما در سایر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سر و کار داریم و این عزیزان همیشه ما و مددجویان‌مان را با گرمی و محبت پذیرایی می‌کنند.

مدیر بیمارستان ام‌البنین نیز گفت: ما در این مرکز ماهانه ۱۱۰۰ نفر بیمار بستری داریم و به طور میانگین ۸۵۰ مورد زایمان در این مرکز انجام می‌شود که منجر به ولادت می‌گردد.

جواد مؤذنی افزود: از ۱۳۶ تخت مصوب این مرکز ۱۱۲ تخت فعال داریم و ان‌آی‌سی‌یوی این مرکز یکی از پرکارترین مراکز مشابه در سطح استان است که ۲۴ تخت فعال دارد.

در پایان این دیدار، خانم‌ها زهره نیکنام و سمیه مهذب، پرستاران بخش جراحی زنان، بتول وطنی، خواهر شهید مدافع حرم و پرستار بخش زنان و مامایی، سمانه تاتاری، پرستار ان‌آی‌سی‌یو، سکینه اسعدی، کمک بهیار، صدیقه عیدی، پرستار، اکرم جعفرزاده، مدیر پرستاری، منصوره عرفانیان فعال یزد، مسؤول حراست و سعیده خداپرست، مسؤول آی‌تی و فرمانده پایگاه بسیج، به رسم یادبود لوح تقدیر و هدایایی از بازدیدکنندگان دریافت کردند.

همچنین رئیس بیمارستان و مدیر مرکز نیز تقدیرنامه‌هایی را که توسط معاون بهزیستی استان تهیه شده بود و نیز تابلوی هنری مددجویان مزین به «ان‌یکاد» دریافت نمودند.

کد خبر 31054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد