پرداخت مستمری به خانواده های زن سرپرست و نیازمند تحت پوشش

پرداخت مستمری به خانواده های زن سرپرست و نیازمند تحت پوشش

جامعه انسانی معمولاً در زندگی خود دچار حوادث و اتفاقات گوناگونی می گردد این حوادث اعم از قهری یا غیر قهری با تهدید سلامت انسان، درصد قابل توجهی از نسل بشر را به صورت افرادی معلول و ناتوان از لذت زندگی و نعمت های خداداد محروم می سازد و قدرت تولید و سازندگی آنان را می گیرد.

در کشور ما متأسفانه به دلیل عدم اجرای کامل برنامه های فقرزدایی و اشتغال پایدار و نظام تأمین اجتماعی (سازمان تأمین اجتماعی، بیمه اجتماعی روستایی و عشایری) و ... باعث شده تا در صورت بروز حادثه، سوانح، بیماری و ... در زندگی خانواده هایی که بیمه اجتماعی نیستند تمام پس انداز و سرمایه خود را از دست داده و نهایتاً یکی از متقاضیان کمک از سازمان های حمایتی گردند لذا با پرداخت مستمری به خانواده های تحت پوشش نیازمند می توانیم از آسیب های مضاعف آنان جلوگیری نمائیم.

که در این راستا و جهت تحقق اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی، ماده واحده لایحه قانونی تشکیل سازمان بهزیستی کشور مصوب ۱۳۵۹ و اصلاحی آن در سال ۱۳۷۵، قانون جامع رفاه و تأمین اجتماعی، قانون تأمین زنان و کودکان بی سرپرست مصوب سال ۱۳۷۱ و همچنین قانون برنامه ششم توسعه پرداخت کمک هزینه ماهیانه (پرداخت مستمری) برای خانواده های مستمری بگیر انجام می گردد.

اهداف:

· کاهش فقر خانواده های نیازمند

· پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی

· حمایت از اقشار نیازمندی و زنان سرپرست خانواری که بنا به دلایل اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، فرهنگی، از روال عادی زندگی بازمانده اند و نیاز به حمایت دارند.

فرآیند اجرا:

۱. ارائه درخواست

۲. بررسی درخواست

۳. طرح در کمیسیون پزشکی برای موارد از کارافتادگی

۴. طرح در کمیته امور اجتماعی

۵. درصورت تأیید ثبت در سامانه مددجویی

جامعه هدف:

· خانواده های نیازمند واجدالشرایط

کد خبر 27037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =