کرونا، اثربخشی مراکز مشاوره طلاق را کاهش داده است

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اعلام کرد: براساس مقایسه آمار سازش متقاضیان طلاق در سال های 98 و 99 ،میزان سازش در مشاوره در سال 99 با افت جدی مواجه شده است که البته پیش از این، همه این کاهش متوجه متقاضیان طلاق به درخواست زن بوده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، دکتر غلامحسین حقدادی ضمن اعلام این مطلب افزود: کرونا باعث افزایش تفویض وکالت نامه برای عدم حضور یک طرف شده است و به نظر می رسد افزایش مشکلات اقتصادی خانواده ها ناشی از کرونا، افزایش مشکلات بهداشتی و تغییر سبک زندگی زوجین از عوامل موثر می باشد.

وی اظهار داشت: بدیهی است کاهش جلسات حضوری و تمایل به مشاوره های مجازی، کاهش تعامل در فضای مشاوره با عنایت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، کاهش خدمات میانجی گرانه مددکاری و تعطیلی مقطعی جلسات مشاوره که تعیین زمان و نوبت شده است و همچنین کاهش میزان نظارت حضوری بر مراکز و عدم کفایت نظارت های آنلاین از عوامل این کاهش اثر است.

دکتر حقدادی تاکید کرد: بدیهی است در صورتی که بخواهیم علی رغم زندگی در کنار کرونا و با توجه به افزایش مراجعه جهت مشاوره طلاق، اثربخشی مشاوره را افزایش دهیم می بایست راهکارهای عملی برای جبران این افت پیشنهاد گردد. بعضی از عوامل فوق الاشاره موارد کلانی هستند که در اختیار و توان بهزیستی نیست ولی در خصوص عوامل دیگر برنامه ریزی و جبران امکان پذیر است.  

کد خبر 24955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد