شهریه مهدهای کودک ۳۱درصد افزایش یافت

مدیرکل بهزیستی استان البرز از تعطیلی موقت بیش از ۵۰ مهدکودک به دلیل عدم استقبال خانواده‌ها به حضور فرزندانشان خبر داد.

دکتر اسدالله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با بیان اینکه "۲۷۶ مهدکودک تا پایان سال ۹۸ تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کردند و به طور میانگین ۱۰هزار کودک  زیر ۶سال از خدمات متنوع  مراقبتی، آموزشی و پرورشی بهره مند می‌شدند" اظهار داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا مهدهای کودک از ۴ اسفند سال ۹۸ لغایت ۲۴ خرداد سال ۹۹  تعطیل بوده و طی بخشنامه از  کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر بهزیستی کشور با موضوع  پروتکل بازگشایی، مهدهای کودک از ۲۴خرداد سال‌جاری شروع به فعالیت کردند.

وی با بیان اینکه "پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت کامل در این مهدهای کودک اجرا و ناظران ما نیز نظارت‌ها را انجام می‌دادند" افزود: تعداد محدودی از خانواده‌ها از این بازگشایی استقبال کردند و این عدم استقبال سبب تعطیلی موقت بیش از ۵۰ مهدکودک در استان البرز شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: فعالیت مهدهای کودک در شرایط فعلی تابع مصوبات جلسات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بوده و قطعا در زمان بازگشایی ملزم به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هستند.

حیدری با اشاره به  پیگیری والدین درباره شهریه مهدهای کودک در سال‌جاری، تصریح کرد: مهدهای کودک مجاز به افزایش شهریه به میزان ۳۱درصد نسبت به شهریه سال گذشته هستند.

وی خاطرنشان کرد: این میزان افزایش  با تایید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار به بهزیستی کشور اعلام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: جزئیات مرتبط با شهریه مهدهای کودک در بخشنامه‌ای به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و مهدهای کودک با نظارت، ابلاغ و در سایت اداره کل بهزیستی البرز بارگذاری می‌شود.

کد خبر 22777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد