رویکرد اصلی بهزیستی، تقویت توانمندی با هدف الگوسازی برای توانخواهان است

مدیرکل بهزیستی گیلان در نشست گرامیداشت هفته ناشنوایان، تقویت توانمندی توانخواهان با هدف الگوسازی برای مددجویان و توانخواهان را رویکرد اصلی سازمان بهزیستی عنوان کرد و گسترش و تداوم این موضوع مهم را مورد تاکید قرار داد.

نشست گرامیداشت هفته ناشنوایان و تجلیل از توانخواهان ناشنوای موفق تحت پوشش بهزیستی گیلان و مدیران مراکز ناشنوایان صبح امروز هشتم مهرماه، با حضور آریا طوفانی مدیرکل بهزیستی گیلان، دکتر عابدین قاسمیان معاون توانبخشی بهزیستی استان و سایر کارشناسان بهزیستی در اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان، آریا طوفانی در این نشست ضمن گرامیداشت هفته ناشنوایان و همچنین عرض تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، اظهار داشت: هفته ناشنوایان فرصت مناسبی است تا از طریق دیدار با جمعی از ناشنوایان و مدیران موسسات ناشنوایی،  چالش ها و خواسته های این قشر از جامعه را مورد بررسی قرار دهیم تا دغدغه های توانخواهان ناشنوا برطرف شود.

وی پیگیری دغدغه ها و رسیدگی به نیازهای ناشنوایان را از اهداف اصلی بهزیستی برشمرد و گفت: تمام تلاش سازمان بهزیستی با توجه به ظرفیت های موجود بر این است تا هرگونه خدمت رسانی در جهت توانمندی ناشنوایان صورت پذیرد.

طوفانی نگاه و رویکرد اصلی بهزیستی را تقویت توانمندی توانخواهان با هدف الگوسازی برای سایر مددجویان و توانخواهان عنوان کرد و گفت: تجلیل و تشویق تمامی توانخواهان موفق در حیطه های مختلف اجتماعی، ورزشی، هنری، مذهبی، شغلی، تحصیلی و ... موجب خواهد شد تا سایر توانخواهان نیز به مسیر موفقیت و توانمندی روی آورند و با نیروی مضاعف همگام با سایر مردم در جامعه حضور موفق داشته باشند.

وی همچنین از آمادگی بهزیستی در راستای اعطای وام خوداشتغالی به مددجویان خبر داد و گفت: در راستای اشتغال و تداوم توانمندی توانخواهان، سازمان بهزیستی این امکان را فراهم کرده تا کلیه مددجویان و توانخواهان بهزیستی که دارای مدرک فنی و حرفه ای باشند از تسهیلات کم بهره خود اشتغالی برخوردار شوند.

طوفانی با بیان اینکه پیگیری مبحث اشتغال ورزشکاران افتخار آفرین در میادین بین المللی ناشنوایان و سایر حقوق این توانخواهان از اولویت های سازمان بهزیستی است، خاطر نشان کرد: بر اساس قوانین رسمی وضع شده کشوری، شهرداری ها می بایست تدابیر لازم برای جذب و بکارگیری ورزشکاران افتخارآفرین بین المللی را اتخاذ نمایند تا هرچه سریعتر مشکل اشتغال این عزیزان برطرف گردد.

مدیرکل بهزیستی گیلان در خاتمه برگزاری آزمون استخدامی معلولین در دستگاه های اجرایی کشور را یکی از اقدامات ارزشمند دولت شهید جمهور آیت الله رئیسی برشمرد و گفت: سازمان بهزیستی علیرغم اینکه خدماتی همچون: پرداخت هزینه تحصیلی، کمک هزینه ساخت منزل مسکونی، اعطای وام اشتغال، توزیع اقلام توانبخشی و ملزومات بهداشتی را دستور کار دارد موظف است تا پیگیری های لازم در جهت احقاق حقوق توانخواهان در دستگاه های دولتی را انجام دهد و انتظار بر این است تا تمامی دستگاه های اجرایی نیز برای توانمندی مددجویان، همکاری و همیاری لازم را با بهزیستی داشته باشند.

همچنین در پایان این مراسم، جمعی از ناشنوایان موفق در حیطه های مختلف و همچنین مدیران فعال مراکز و موسسات غیردولتی ناشنوایان، با اهدای لوح سپاس مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 118270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد