پیام تبریک مدیر کل بهزیستی استان به مناسبت هفته جهانی سالمندان

محمد مهدی شاهقدمی مدیر کل بهزیستی استان به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی سالمندان پیام تبریک صادر نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان متن پیام بدین شرح است:

سالمندی با عزت :اهمیت تقویت و ارتقائ سیستم های مراقبتی  و حمایت از سالمندان در سرتاسر جهان

سالمندی جمعیت به عنوان یکی از شاخص های توسعه می باشد، با عنایت به اقداماتی که در سالیان گذشته در حوزه های بهداشتی، درمانی، بیمه ای و رفاهی در کشور صورت گرفته در حال حاضر حدود  ۸ میلیون نفر سالمند داریم که  نسبت به اول انقلاب جمعیت سالمندان ۲ برابر شده است.

در حال حاضر نزدیک به ۱۳ درصد از جمعیت استان همدان   سالمند هستند، با توجه به این که سالمند شدن جمعیت امری جهانی می باشد، در ایران به دلیل آموزه های دینی و جایگاه ویژه سالمندان در خانواده و جامعه بزرگداشت مقام سالمند به صورت هفته ملی برگزار می شود.

براساس سیاستهای کلی جمعیتی،   ما به دنبال جامعه ای با نگاه مثبت و براساس برابری، استقلال، مشارکت، حمایت، امنیت، اهمیت دادن و سلامت جسمی روانی، اجتماعی و معنوی و در واقع سالمندی سالم و فعال توام با منزلت همیشگی برای سالمندان هستیم.

دسترسی به آموزشهای خود مراقبتی، مهارت آموزی و توانمندسازی سالمندان از جمله برنامه های مهمی است که با شعار سالمندی با عزت :اهمیت تقویت و ارتقائ سیستم های مراقبتی  و حمایت از سالمندان در سرتاسر جهان  در نظر گرفته شده، امید است با همکاری کلیه سازمانهای دخیل در امر سلامت بتوانیم شاهد حفظ و ارتقاء سلامت آحاد مردم جامعه به خصوص سالمندان عزیزمان باشیم.

اول اکتبر برابر با نهم مهرماه هرسال به عنوان روز جهانی سالمند با شعار تحقق وعده های اعلان جهانی حقوق سالمندان نامگذاری شده هست.

اینجانب روز جهانی سالمندان را به همه سالمندان عزیز تبریک می گویم و از آستان خداوند بزرگ و متعال، برای این عزیزان و تمامی فعالان این بخش، آرزوی سلامتی، عافیت و بهروزی دارم.  

محمد مهدی شاهقدمی

 مدیر کل

کد خبر 118223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد