برگزاری پنجمین جلسه شورای راهبری مدیریت و کنترل طلاق استان خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: پیشگیری و کاهش طلاق از جمله مواردی است که در دستور کار بهزیستی خراسان رضوی قرار گرفته است. توقف سیر طلاق در استان در سایه تدوین برنامه مشخص و هدفمند همراه با بررسی‌های کارشناسانه علل و عوامل ایجاد کننده آن میسر است.

مسعود فیروزی افزود: ارزیابی وضعیت مسئولیت پذیری مردان در زندگی زناشویی و نقش مشاورین حقوقی در حل مشکلات حقوقی و تشویق خانواده‌ها به سازش از جمله موضوعاتی بود که در پنجمین شورای راهبری مدیریت و کنترل طلاق استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.شورای راهبری طلاق به دنبال درخواست معاونت اجتماعی استانداری در سال گذشته راه‌اندازی گردید و معمولا نماینده استانداری و دادگستری در این جلسات حضور دارند. صورتجلسه بسیاری از این جلسات جهت بهره‌برداری و اجرایی شدن در اختیار استانداری و دادگستری و سازمان‌های ذیربط  نیز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: جلسات شورای راهبری طلاق با حضور مدیران مراکز مشاوره طلاق و مسیولین فنی مراکز مشاوره برتر به‌صورت حضوری و روسای شهرستان‌ها از طریق فضای اسکای روم برگزار می‌گردد. موضوعات مرتبط با طلاق با استفاده و بهره‌مندی از حضور نخبگان در این شورا طرح و نسبت به آن تصمیم گیری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درخصوص دستور کار جلسات و موضوعات مطروحه در جلسات قبلی شورای راهبری طلاق، گفت: بررسی طرح مستندنگاری تجربیات موفق، ارائه گزارش مطالعات تطبیقی کشورهای دیگر درخصوص مشاوره طلاق، بررسی آمار عملکرد مشاوره در 4 ماهه اول سال‌جاری، بررسی نحوه استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تقویت سازش در مراکز و گزارشی از سه کارگاه برگزار شده در ماه‌های اخیر از جمله موضوعاتی بود که در این جلسات مورد بحث و بررسی علمی و تخصصی قرار گرفت.

وی افزود: باید مشاوران زوج‌درمانی و مداخله در بحران طلاق، مشاورانی بسیار متبحر، متخصص و بامهارت بالا باشند که در این حوزه فعالیت می‌کنند. در حوزه طلاق، بحث تجربه بسیار مهم است. به همین منظور دوره‌های آموزشی متعددی برای این گروه به همت بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردیده است. برگزاری دوره آموزشی با موضوع طلاق صوری، حضانت، خانواده‌های اشتراکی، راه‌های افزایش سازش، بررسی فاکتورهای موثر در سازش و همینطور گردهمایی مشاورین حقوقی مراکز مشاوره و... از جمله دوره‌هایی است که در جلسات شورای راهبری طلاق درخصوص آن تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 118025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد