بازدید مدیرکل بهزیستی از مراکز مرتبط با ناشنوایان

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته جهانی ناشنوایان، از مرکز خانواده و کودک کم‌شنوا و ناشنوای "نغمه" بازدید کرد.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

بازدید مدیرکل بهزیستی استان از مرکز نغمه، با همراهی معاون و کارشناسان حوزه امور توانبخشی بهزیستی صورت گرفت که طی آن؛ بخش‌های مختلف مرکز به رؤیت رسید و همچنین خدمات، فعالیت‌ها و امور جاری مرکز توسط صاحب امتیاز و کارشناسان هر بخش تشریح شد.

شهبازی مدیرکل بهزیستی استان، تلاشِ این مجموعه برای ارائه خدمت به جامعه هدف را ارزشمند دانست و خطاب به مسئولان این مرکز گفت: با تمام ظرفیت‌های ممکن، برای خدمت به افراد دارای معلولیت‌های شنوایی با شما همراه هستیم.

شایان ذکر است که مرکز خانواده و کودک کم‌شنوا و ناشنوای "نغمه"، با هدف ارائه کامل‌ترین خدمات تشخیصی و توانبخشی در حوزه اختلالات شنوایی و گفتار، توسط متخصصان مجرب پایه‌گذاری شده است.

در حال حاضر ۵۰ کودک از خدمات توانپزشکی یارانه‌ایِ این مرکز از قبیل؛ - ارزیابی فیزیولوژیک و ادیومتری رفتاری (play audiometry ,VRA)، - گفتار درمانی، - تربیت شنیداری، - کاردرمانی، - قصه‌گویی، - موسیقی‌درمانی، - بازی‌درمانی بهره‌مند می‌شوند.

"نغمه" تنها مرکز مرجع کاشت حلزون شنوایی در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار (کردستان، ایلام و لرستان) جهت ارائه خدمات تعیین کاندیداتوری کاشت حلزون شنوایی است.

در کمیسیون‌های مشترک (پزشکی و توانبخشی) که روزهای سه‌شنبه هر هفته در این مرکز تشکیل می‌شود؛ افراد کاندید کاشت حلزون به بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه معرفی شده و پس‌از آن، خدمات توانبخشی قبل و پروگرامینیگ و همچنین توانبخشی پس‌از کاشت حلزون شنوایی ارائه می‌شود.

کاشت حلزون برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است.

گفتنی است که در حال حاضر، دو مرکز خانواده و کودک کم‌شنوا و ناشنوا در کرمانشاه و یک مرکز در شهرستان اسلام‌آبادغرب فعال و در حال خدمت‌رسانی به جامعه هدف هستند.   

در پایان مدیرکل و معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه، با اعطاء لوح سپاس از زحمات مسئولان و متخصصان این مرکز قدردانی کردند.


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

کد خبر 117996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد