قدردانی از کارآفرینی که به توانمندی‌های ناشنوایان ایمان دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، حمیدرضا علیزاده رضایی معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با حضور در کارخانه "توانکاران" از مدیریت این مجموعه به دلیل به‌کارگیری و استخدام هشت نفر از توانخواهان دارای معلولیت شنوایی تقدیر کرد و با اهداء گل به مددجویانی که دراین مجموعه مشغول به کار هستند به آنها خسته نباشید و خداقوت گفت.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: این کارآفرین اعلام آمادگی کرده است که 50 نفر از افراد دارای معلولیت شنوایی را در کارخانه استخدام و به‌کارگیری نماید.
قدردانی از کارآفرینی که به توانمندی‌های ناشنوایان ایمان دارد

حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: ناشنوایی بار اقتصادی و اجتماعی سنگینی بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند. اغلب باعث ایجاد مشکلات در یافتن و حفظ شغل در افراد دارای این مشکل می‌شود. متاسفانه تبعیض شغلی موضوعی است که افراد ناشنوا با آن مواجه هستند و این نشان دهنده عدم آگاهی کارفرمایان از جامعه ناشنوایان و کم شنوایان است. درحالیکه باید همانگونه که شرایط را برای اشتغال سایرین فراهم می کنیم، این حق را شامل حال افراد دارای اختلال شنوایی نیز بدانیم و نقص شنوایی را مانعی برای تضعیف آنان یا عملکردشان در اجتماع ندانیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان بیکاری ناشنوایان درمقایسه با دیگر افراد جامعه بیش‌تر است. افراد ناشنوا معمولاً در مشاغل کم اهمیت اشتغال دارند و از لحاظ دسترسی به فضاهای شغلی در رنج هستند و به توجه بیش تر مسئولان و سیاستگذاران اجتماعی نیازمندند.
قدردانی از کارآفرینی که به توانمندی‌های ناشنوایان ایمان دارد

 

کد خبر 117916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد