هر آنچه که امروز داریم از شهدا و برکات دفاع مقدس است

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور کارکنان اداره کل بهزیستی خراسان رضوی و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهید رجایی برگزار گردید، گفت: در ابتدای تجاوز رژیم بعثی به ایران، امام خمینی فرمودند" الهی، الخیر فی ما وقع". این جمله از یک نگرش و عقیده خاص سرچشمه می‌گیرد. برخی قضایاست که انسان گمان می‌کند که شرّ است درحالیکه به حسب واقع، خیر است. درحقیقت این جمله به معنای تسلیم امر الهی شدن و پذیرش آن اتفاقاتی است که در زندگی برای انسان پیش می‌آید زیرا خداوند هیچ گاه برای بندگان خود بد نمی‌خواهد.

مسعود فیروزی افزود: دفاع مقدس فارغ از اینکه پایه‌های نظام اسلامی را محکم کرد، باعث همراهی و همدلی همه آحاد جامعه برای حفاظت از هویتِ تاریخی، مذهبی و عزت کشور گردید. بسیاری از اتفاق‌های خوبی که امروز رقم می‌خورد، ریشه آن در دفاع مقدس است. توجه به نیروی جوان، نخبگان، افزایش حس وطن دوستی و... از برکات دفاع مقدس است. اگر دفاع مقدس نبود،امروز تا این اندازه پیشرفت نمی‌کردیم. پیشرفت‌هایی که در حال حاضر داریم به برکت خون شهدایی است که اینجا آرمیده‌اند. کسانی که  نقد جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و باعث شدند که این کشور خود را به عنوان قدرتی که می تواند پشتوانه مستضعفان جهان باشد، تثبیت کند.

هر آنچه که امروز داریم از شهدا و برکات دفاع مقدس است
آقای فیض‌آبادی راوی و جانباز دفاع مقدس در این مراسم، گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس همه اقوام، سلایق و همه مذاهب دور هم جمع شدند و با وحدت همه جانبه از میهمن‌مان دفاع کردند و درنهایت پیروز شدیم. امروز با توجه به پیچیدگی که جنگ شناختی دارد این وحدت نیاز اساسی کشور است. گاها مواقعی که در دانشگاه حضور پیدا می‌کنم، صحبت‌های عجیبی از جوانان می‌شنوم. مثلا به تازگی جوان دانشجویی گفت که جنگ هشت ساله را ایران شروع کرده است. اینها نمونه‌ای از جنگ شناختی است که  به‌دنبال تزریق افکار اشتباه و تسخیر ذهن جوانان ما هستند. در حالیکه در قطعنامه‌هایی که در زمان جنگ ایران و عراق توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر شد، کشور عراق را آغاز کننده جنگ و متجاوز معرفی نمود. جنگ شناختی که ما در میان آن هستیم یک جنگ چند بعدی است. هدف آنها از این جنگ تغییر باورها، واقعیت‌ها، تغییر ادراک‌ها نسبت به واقعیت و تغییر نگاه‌ها نسبت به دستاوردها است.

وی ادامه داد: درحال حاضر ما وارد نسل پنجم جنگ می‌شویم. دشمن با بهره‌گیری از تکنولوژی کارهای عجیبی انجام می‌دهد. درحال حاضر گوشی‌های موبایل  با اثر انگشت و اسکن چهره کار می‌کنند و رمزشان باز می‌شود، مشخصات ژنتیکی، هویتی، علاقه‌مندی‌ها، حتی هرآنچه که جستجو می‌کنیم در شبکه‌های اجتماعی ثبت می‌شود و دشمن به همه این اطلاعات دسترسی دارد و هوشمندانه از آن استفاده می‌کند. جنس جنگ تحمیلی، آتش و ویرانی‌هایی است که گلوله‌ها و ابزار جنگی به‌وجود می آورند و کاملا قابل مشاهده و سنجش است و هدف آن تصرف سرزمینی و جغرافیایی است اما جنس جنگ  شناختی بر آتشی است که قلم ها، فیلم ها، کلیپ‌ها و... در دل‌ها، افکار، رفتار و فرهنگ جامعه ایجاد می کند.

 وی افزود: در حوزه پهباد و موشک بسیار قوی عمل کرده‌ایم و نخبگان به اختراعات بسیاری دست یافتند و دشمن سال‌هاست که می‌خواهد حمله کند و جرئت نمیکند چون می‌داند چه مردم غیور و چه امکانات و تجهیزاتی داریم. به‌همین خاطر سال‌هاست جنگ شناختی راه انداخته است. در دوران جنگ، صدام می‌گفت من شام را در تهران می‌خورم. خیلی از آنها بعد از پیروزی انقلاب می‌گفتند این حکومت حتی 40 سالگی خود را نمی‌بیند. درحالیکه به کوری چشم دشمنان روز به روز پیشرفته‌تر و موفق‌تر می‌گردد.

 

کد خبر 117864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد