فعالیت مراکز روزانه توانبخشی آموزشی ویژه اختلالات شنوایی در استان

معاون توانبخشی بهزیستی استان: امسال ۲ الی ۸ مهر برابر با ۲۳ الی ۲۹ سپتامبر در تقویم ایران سرفراز، هفته ملی ناشنوایان با شعار "زبان دست ها بشنویم و درک کنیم " نامگذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، دکتر معصومه میراج معاون توانبخشی، ضمن گرامیداشت هفته ناشنوایان با شعار " زبان دست ها را بشنویم و درک کنیم"، از فعالیت دو مرکز روزانه توانبخشی آموزشی ویژه اختلالات شنوایی در استان خبر داد و افزود: امسال نیز ۲ الی ۸ مهر برابر با ۲۳ الی ۲۹ سپتامبر در تقویم ایران سرفراز، هفته ملی ناشنوایان با شعار "زبان دست ها بشنویم و درک کنیم " نامگذاری شده است. و این یعنی شناخت واقعی از توانمندی ناشنوایان و کم شنوایان که در همه ابعاد موفق و سربلند بوده اند.

 دکتر میراج خاطر نشان کرد: صدور پروانه فعالیت برای ایجاد مراکز توانبخشی با هدف گسترش و ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، مراقبتی به گروه هدف در جهت نیل به توانمندسازی آنان و کاهش تصدی گری دولت، بر عهده سازمان بهزیستی کشور می باشد. و در استان سمنان نیز تاکنون دو مرکز روزانه توانبخشی آموزشی ویژه اختلالات شنوایی در حال فعالیت بوده، مرکز نوا در از سال ۱۳۸۷ در شهرستان شاهرود  و دیگری مرکز نواک که مرداد ماه سال جاری در شهرستان سمنان فعالیت خود را آغاز نموده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت: مجموعا ۶۸ مددجو از سنین شیرخوارگی تا بزرگسالی در حال بهره مندی از خدمات این دو مرکز هستند.

وی با  اشاره به حضور نیروهای متخصص همچون "شنوایی شنج، گفتار درمان و روانشناس در مراکز فوق الذکر خدمات ارائه شده را آموزش مهارتهای ارتباطی و آموزش مفاهیم زبانی و گفتاری، مشاوره و راهنمایی ادیولوژیک به خانواده جهت آگاهی از ضرورت استفاده از وسایل کمک شنوایی نظیر سمعک(راهبری ادیولوژیک)، برگزاری جلسات آموزشی و توانبخشی فردی و گروهی متناسب با شرایط کودک، مشاوره روانشناسی با خانواده، ارزیابی و درمان اختلالات شنوایی توسط کارشناس شنوایی شناسی، ارزیابی و درمان اختلالات گفتار و زبان توسط گفتاردرمانگر، بررسی عملکرد گوش میانی با استفاده از تجهیزات مورد نیاز برشمردند.

کد خبر 117860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد