شهید جمهور فضای رقابتی عادلانه را برای افراد دارای معلولیت فراهم کرد

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: با اقداماتی که شهید جمهور در دولت سیزدهم انجام دادند، فضایی برای رقابت یکسان برای افراد دارای معلولیت فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، سید جواد حسینی رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری برنا درباره نگاه شهید جمهور در حوزه بهزیستی گفت: با توجه به نگاه کرامت بخشانه شهید جمهور، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم نگاه ترحم آمیز همراه با لطف به افراد دارای معلولیت و سایر اعضای سازمان بهزیستی محدود شد و جای خود را به توانمندسازی داد.

وی ادامه داد: در این دوره حمایت مستمر و پایدار از افراد مددجو در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا نیز بر اساس تاکیدات ریاست جمهوری دیداری در روز جهانی افراد دارای معلولیت در سالن اجلاس سران در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

رئیس مرکز مشارکت‌های سازمان بهزیستی افزود: طی همین دیدار بود که سازمان بهزیستی فهرستی حاوی اسامی و مشخصات افراد دارای معلولیت آماده به فعالیت و کار را در اختیار همه سازمان‌ها و ادارات دولتی قرار داد و بر همین اساس همه دستگاه‌ها موظف شدند تا جذب افراد دارای معلولیت را در اولویت قرار دهند.

حسینی تشریح کرد: ماحصل این اتفاق که با پیگیری‌های سازمان بهزیستی و ریاست جمهوری انجام شد؛ برگزاری اولین آزمون اختصاصی استخدامی افراد دارای معلولیت را در پی داشت. اگرچه پیش از این مطابق با قانون ۴۰ درصد آزمون استخدامی با شرایط افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده بود، اما چون آزمون اختصاصی برای این افراد وجود نداشت؛ به طور معمول افراد دارای معلولیت از این عرصه باز می‌ماندند. در حالی که در اقداماتی که شهید جمهور در دولت سیزدهم انجام دادند، فضایی برای رقابت یکسان برای افراد دارای معلولیت فراهم شد.

رئیس مرکز مشارکت‌های سازمان بهزیستی با اشاره به اتفاقات خوبی که در حوزه مسکن برای افراد دارای معلولیت رقم خورده؛ تصریح کرد: مساله مسکن نیز در دولت سیزدهم به عنوان رکن اصلی توانمندسازی در استان‌ها معرفی شد. شهید جمهور معتقد بود برخورداری از مسکن برای هر قشر از جامعه، بخشی از آرامش را برای صاحب خانه به ارمغان می‌آورد.

کد خبر 109754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =