پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز جهانی آگاهسازی اتیسم

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخشی از پیام به مناسبت (دوم آوریل مصادف با ۱۴ فروردین ماه) روز جهانی آگاهسازی اتیسم گفت: بهبود اختلال طیف اتیسم، از طریق دریافت خدمات مستمر از تیم تخصصی امکان پذیر بوده و به همین ترتیب مخارج خانواده‌های دارای فرزند اتیسم به علت تدارک خدمات تخصصی بسیار بالاتر از خانواده‌هایی است که دارای کودکانی با سایر معلولیت‌ها هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، متن این پیام به شرح ذیل است؛

اختلال طیف اتیسم شایع‏ترین اختلال عصبی رشدی و از جمله اختلالات جدی و پر هزینه ای است که بر توانایی برقراری ارتباط، رفتار و تعامل یک فرد تأثیر می گذارد. جهان هر ساله در دوم آوریل، روز جهانی آگاهی از اختلال طیف اتیسم را مورد توجه قرار می دهد و  این روز به افزایش آگاهی در مورد این اختلال اختصاص دارد. تمامی سازمان ها و نهادهایی که به نوعی در مسیر خدمت به این عزیزان هستند بر خود لازم می دانند که در چنین روزی به طور اخص، با نشان دادن همدلی ها و شرح اقدامات گذشته و برنامه های پیش رو، این روز را گرامی بدارند.

بهبود اختلال طیف اتیسم، از طریق دریافت خدمات مستمراز تیم تخصصی امکان پذیر بوده و به همین ترتیب مخارج خانواده‌های دارای فرزند اتیسم به علت تدارک خدمات تخصصی بسیار بالاتر از خانواده‌هایی است که دارای کودکانی با سایر معلولیت‌ها هستند، سازمان بهزیستی کشور، از سال ۱۳۸۰ به عنوان اولین سازمان دولتی، برای کاهش رنج و ناراحتی غیر ضرور خانواده های دارای عضو اتیسم، اعلام حضور کرد و با همکاری مراکز غیردولتی توانبخشی و آموزشی ویژه اختلال طیف اتیسم تحت نظارت خود، سازمان های دولتی همکار و صاحب نظران، از هیچ تلاشی برای بهبود شرایط این گروه از خدمت گیرندگان، فروگذار ننمود.

سامانه هوشمند غربالگری اتیسم سازمان بهزیستی، به آدرس لینک ثبت نام: autism.behzisti.net خـدمت است که در راسـتای اجرای برنامه غربالگری، تشـخیص و مـداخله برای این اختلال در سازمـان بهزیستی کشور، طراحی شـده است. این سامـانه امکان اجرای الکترونیک و آنلاین آزمون غربـالگری توسـط خـانواده ها و ارجاع به پایگاه های غربالگری و تشـخیص را برای دریافت خدمات تشخیصی و نیز معرفی جهت بهره مندی از خدمات تخصصـی در قالب مراکز روزانه توانبخشی و آموزشـی ویژه اختلال طیف اتیسم فعـال در سراسـر کشور (تحت نظـارت سازمان بهزیستی)، را با بالاترین دقت و کمترین زمـان و هزینه فراهم سـاخته است.

در سالجاری، شعار"اتیسم و رسالت اجتماعی همکان"، پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور برای روز آگاهسازی در زمینه اختلال طیف اتیسم است تا از این طریق شناخت ویژگی های افراد دچار این اختلال، همدلی و همراهی با خانواده های دارای عضو با اختلال اتیسم، تسهیل در برخورداری خانواده ایشان از خدمات اجتماعی و یادگیری برقراری ارتباط موثر با افراد دچار این اختلال، با جلوه بیشتری نمایانگر شده و یاری همگان برای برداشتن این بار بزرگ از دوش خانواده های اتیسم،  فراهم گردد

وظیفه خود می دانم از تمامی کارشناسان تلاشگر سازمان و مدیران مراکز ارائه دهنده خدمات به کودکان دارای اتیسم تشکر نمایم و امیدوارم شاهد گسترش کمی و کیفی خدمات مورد نیاز خانواده های دارای فرزند با اختلال طیف اتیسم،  با مشارکت همگانی در سال جدید با شیم .

علی محمد قادری

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 104711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =